خراسان ‌شمالی 4 هزار معلم کم دارد

خراسان ‌شمالی 4 هزار معلم کم دارد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تعداد معلمان استان در سال ۹۲، ۱۵هزار و ۱۰۰ نفر بود و اکنون این آمار به ۱۳ هزار و ۷۰۰نفر رسیده است و در مقایسه شاخص‌های سال ۹۲ حدود 4 هزار معلم کمبود داریم. 


​​​​​​​به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری در همایش جهاد تبیین با اشاره به اینکه مدیران مدرسه‌ها موظف هستند دستاوردهای انقلاب را برای دانش‌آموزان مطرح کنند، اظهار کرد: موضوعات باید از جنبه‌های مختلف برای نوجوانان شفاف‌سازی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی طی سال ۹۲، ۱۵۹ هزار دانش‌آموز داشتیم و امسال این رقم به ۱۹۰ هزار نفر رسیده است. آمار معلمان رسمی و پیمانی در این سال ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر بود و اکنون به ۱۳ هزار و ۷۰۰ کاهش یافته است و در مقایسه شاخص‌های سال ۹۲ حدود 4 هزار معلم کمبود داریم.
اکبری گفت: کمبود نیروی انسانی وجود دارد؛ اما با حداکثر ظرفیت کار می‌کنیم تا هیچ کلاسی بدون معلم نماند؛ زیرا این اولویت است.
این مقام مسئول بیان کرد: فضای آموزشی در بجنورد خیلی کم است و در زمان نام‌نویسی‌ها شرمنده اولیا بوده‌ایم. امید است با وجود تمام کمبودها بتوانیم عدالت آموزشی را پیش ببریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه