سرمایه‌گذاری 3 میلیون یورویی ترکیه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

سرمایه‌گذاری 3 میلیون یورویی ترکیه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس


​​​​​​​رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: شرکت کیمیا سولفور ترکیه، 3 میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری کرده است.
محمدرضا برهمند افزود: این شرکت ترکیه‌ای که در ۱۳کشور جهان نمایندگی و کارخانه دارد، به تازگی کارخانه مرتبط با صنایع گوگرد خود در کشور تانزانیا را تعطیل کرده و در حال انتقال تجهیزات آن به سرخس خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: هم اکنون سوله و زمین ساخت کارخانه به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خریداری و عملیات ساخت این مجتمع نیز آغاز شده است. از طرفی در هفته جاری نیز تجهیزات فراوری گوگرد از ازمیر کشور ترکیه بارگیری و در مسیر انتقال به ایران قرار دارد. در حال حاضر فاز نخست ساخت کارخانه توسط شرکت ترکیه‌ای آغاز شده و قرار است این شرکت با واردات سالانه یک میلیون تن گوگرد از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به سرخس و تولید کود شیمیایی در منطقه ویژه سرخس، محصول نهایی را به کشورهایی مانند هند صادر کند.
برهمند بیان کرد: هم اینک 6 کارخانه تولید کود شیمیایی و فراوری گوگرد در این منطقه ویژه در حال ساخت است و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته ابتدای سال آینده فاز نخست کارخانه ترک‌ها در سرخس به بهره‌برداری می‌رسد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه