عربستان سعودی؛ زنگ تفریح نمی‌شود

عربستان سعودی؛ زنگ تفریح نمی‌شود


​​​​​​​کم‌شانس‌ترین تیم گروه سوم، قرار است در کشور همسایه‌اش ششمین حضور در جام جهانی را تجربه کند. از شاهین‌های سبزپوش صحبت می‌کنیم. عربستانی که می‌خواهد مانند جام 94 از گروهش صعود کند اما با مأموریتی تقریباً غیرممکن مواجه است.
اولین حضور عربستان در جام جهانی مربوط به تنها صعودش از دور گروهی می‌شود. آن‌ها کار خود را با باخت 2 بر یک مقابل هلند آغاز کردند اما در ادامه با شکست 2 بر یک مراکش و همچنین پیروزی یک بر صفر برابر بلژیک به دور دوم راه پیدا کردند تا پس از کره‌‌شمالی به دومین تیم آسیایی تاریخ جام جهانی تبدیل شوند که از دور گروهی صعود کرده‌اند. گل به یادماندنی سعید العویران به شیاطین سرخ اروپا از یادها نمی‌رود. وقتی که توپ را در زمین خودی گرفت و به تنهایی آن را تا قعر دروازه بلژیک پیش برد. در مرحله‌ یک‌هشتم شاگردان خورخه سولاری به پست سوئدِ قدرتمند خوردند و با نتیجه‌ 3 بر یک شکست خوردند تا ماجراجویی‌شان در همان مرحله تمام شود.
با توجه به اینکه تمام بازیکنان حاضر در تیم ملی در لیگ حرفه‌ای عربستان مشغول هستند، لیگ این کشور کمی زودتر به تعطیلات رفت و شاگردان رنار با برگزاری بازی‌های دوستانه متعدد خودشان را برای رویارویی با آرژانتین، مکزیک و لهستان مهیا می‌کنند. دیدار با کرواسی در ریاض، بهترین بدرقه‌ ممکن برای تیمی است که می‌خواهد خاطرات تلخ سال‌های اخیرش در جام جهانی را به دست فراموشی بسپارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه