نیاز استان به پنج کتابخانه سیار

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خبر داد

نیاز استان به پنج کتابخانه سیار

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: این استان یک میلیون نفری ۸۰۰روستا و ۳۶محله کم‌برخوردار دارد که نیازمند پنج باب کتابخانه سیار است.


​​​​​​​مهدی آریان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: خراسان شمالی دارای پراکندگی جمعیت زیادی است و ۷۷ باب کتابخانه عمومی استان پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.سه باب کتابخانه سیار برای شهر بجنورد و برای شهرستان‌های شیروان، اسفراین و رازوجرگلان هر کدام یک باب نیاز است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی به آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی استان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی مراکز فرهنگی ازجمله کتابخانه سیار نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و ارتقای شاخص‌ها در این مناطق دارد که باید این موضوع جدی‌تر بررسی شود.
وی افزود: باید تلاش کرد برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در این مناطق خدمات فرهنگی ارائه شود و با توجه به زمانبر بودن و مشکلات اعتباری باید راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در اولویت قرار گیرد.
آریان با اشاره به کمبودهای موجود ادامه داد: دسترسی دانش‌آموزان، دانشجویان 
و سایر اقشار که در مناطق حاشیه‌نشین این استان به‌ویژه بجنورد سکونت دارند 
به کتابخانه عمومی وجود ندارد و این ساکنان از دریافت این‌گونه خدمات محروم هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان ‌شمالی تعداد کتابخانه‌های روستایی این استان را ۳۳باب عنوان کرد و افزود: تعداد کتابخانه‌های روستایی ما کم است و باید توسط کتابخانه سیار پوشش داده شود تا‌دانش‌آموزان مناطق روستایی دسترسی آسان‌تری به کتاب داشته باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه