محرومیت 100 درصدی در 26‌منطقه بجنورد

30 درصد جمعیت این شهر در حاشیه سکونت دارند

محرومیت 100 درصدی در 26‌منطقه بجنورد

فرماندار بجنورد گفت: بجنورد ۲۶ منطقه با محرومیت ۱۰۰درصدی دارد.


باقرپور با اشاره به حجم بالای حاشیه‌نشینی در بجنورد گفت: این شهر رتبه دوم حاشیه‌نشینی در کشور را دارد. ۱۲درصد از جمعیت خراسان شمالی در حاشیه‌های شهر و ۱۲درصد نیز در بافت‌های فرسوده این استان زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در شهر بجنورد اختصاص یافت؛ اما باید مبالغ بسیار بیشتر باشد. معضلات شهری بجنورد در مناطق حاشیه‌ای به گونه‌ای است که با این مبلغ‌ها نمی‌توان اقدام قابل توجه و تحولی انجام داد.
حمیدرضا خاکشور، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی پیش از این در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اداره کل ثبت احوال استان، جمعیت بجنورد حدود ۲۳۲ هزار نفر است که ۷۰هزار و ۳۲۱ نفر معادل ۳۰ درصد در مناطق حاشیه‌نشین سکونت دارند. وی اعتیاد و طلاق را دو آسیب جدی در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار عنوان و اظهار کرد: باید تلاش شود تا این آسیب‌ها کاهش یابد که همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف متولی امر را می‌طلبد.
هادی حقانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری بجنورد هم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در اجرای پروژه‌های مختلف در محلات هدف بازآفرینی شهری، کمبود اعتبار است.
وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های در دست اجرا در محلات هدف بازآفرینی شهری مرکز استان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
اعضای شورای شهر بجنورد پیش از انتخابات وعده توجه ویژه به حاشیه شهر را دادند. هر چند اقداماتی در این حوزه انجام شده و می‌توان تفاوت‌هایی را نسبت به گذشته درک کرد؛ اما همچنان با تحقق کامل وعده‌ها فاصله زیادی وجود دارد.
یوسف مغروری، یکی از اعضای شورای شهر بجنورد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بجنورد به عنوان یکی از شهرهای با حاشیه‌نشینی بالا محسوب می‌شود به طوری که ۳۵ درصد جمعیت بجنورد در این مناطق ساکن هستند.
مغروری تصریح کرد: بزهکاری، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، بافت مسکونی بی‌ضابطه، دوره‌گردی و افزایش تکدی‌گری، مشکلات بهداشتی، شیوع آلودگی‌ها و برخی تنش‌های امنیتی از جمله مشکلات این مناطق محسوب می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه