افزایش 5درصدی سرمایه‌گذاری خارجی 

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

افزایش 5درصدی سرمایه‌گذاری خارجی 

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در یک ‌سال فعالیت دولت سیزدهم 8/4میلیون دلار به صورت نقدی و غیرنقدی در استان جذب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5درصدی دارد.


محمد بهروزی اظهار کرد: این طرح‌ها مربوط به پروژه‌های کنسانتره آهن و گندله‌سازی، شمش فولاد ساده کربنی و کم‌آلیاژی مستقر در شهرک شهید رحمانی خوسف و پروژه تولید کیسه یک لایه پلاستیکی از پلی‌اتیلن در شهر صنعتی مود بوده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون دلار رسیده که رشد ۲۳درصدی دارد، بیان کرد: همچنین میزان سرمایه‌گذاری وارده به استان هم از ۸۷میلیون دلار از ابتدای دولت سیزدهم به 2/91میلیون دلار تا پایان شهریور سال جاری رسیده است.
 همچنین تعداد پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از ۱۶ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۳ پروژه افزایش یافته است.
بهروزی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی دارای مجوز سرمایه‌گذاری فعال در این استان اتباع کشورهای چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه و پاکستان هستند.
وی مهم‌ترین محدودیت زیرساختی استان برای سرمایه‌گذاری را محدودیت منابع مالی و آبی دانست و اظهار کرد: بیشتر واحدهای تولیدی خراسان جنوبی مشکل تأمین منابع مالی دارند که تأمین آن از عهده استان خارج است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه