امروزه تولید قدرت رسانه‌ای واجب شرعی است

آیت‌الله کعبی مطرح کرد

امروزه تولید قدرت رسانه‌ای واجب شرعی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجوب فراگیری سواد رسانه و مهارت‌های خبری، گفت: باید مانند دفاع مقدس، مردم را به سواد رسانه‌ای مجهز کنیم.


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی، استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: امروزه یکی از پایه‌های اصلی حکمرانی، قدرت نرم و رسانه‌ای برای جذب، هدایت، حل مشکلات، تبیین حقایق و همراه کردن مردم است. از این رو تولید قدرت رسانه‌ای واجب شرعی است.
وی در تبیین علت وجوب فراگیری سواد رسانه و افزایش مهارت‌های رسانه‌ای گفت: اگر در گذشته قائل به وجوب فراگیری فنون نظامی برای مکلفان به‌منظور دفاع می‌شدیم، امروزه فراگیری سواد رسانه‌ای بر مکلفان و مؤمنان واجب است زیرا الزامات و شرایط جهان معاصر چنین است که در صورت ضعف در سواد رسانه‌ای، ملت‌ها در برابر جریان‌های پرقدرت رسانه‌ای دشمن، ضربه‌پذیر می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح ابعاد سواد رسانه‌ای، به فراگیری مهارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و شناخت دستگاه پیچیده رسانه و ترفندهای دشمنان اشاره کرد و خواستار تخصصی شدن آموزش مهارت‌های رسانه‌ای در سطوح مختلف تخصصی و اقشار مردم شد.
وی یکی از ابعاد وجوب جهاد رسانه‌ای و الزامات تولید قدرت رسانه‌ای در برابر تهاجم خبری رسانه‌های معاند را خودخبرنگاری، آموزش خبرنویسی، سواد رسانه‌ای و تحلیل خبری دانست و ابراز کرد: باید در برابر برنامه‌های جنگ ترکیبی دشمن و هجوم ترکیبی، قدرت رسانه‌ای تولید کنیم.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم ارتقای معرفت دینی، پایبندی اخلاقی و صیانت را از مبانی سواد رسانه‌ای ارزیابی کرد و گفت: مسئولان باید نهضت عمومی تولید قدرت رسانه‌ای و بسیج خودخبرنگاران مردمی انقلابی و تقویت رسانه‌های خبری جبهه فرهنگی انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه