170 میلیون منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی

170 میلیون منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی


رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال گفت: با افزوده شدن 10 میلیون منبع جدید به کتابخانه دیجیتال رضوی، دسترس‌پذیری پژوهشگران به 170 میلیون منبع دیجیتال افزایش پیدا کرد. 
مهدی کریمی توسعه منابع دیجیتال را در راستای دسترسی حداکثری پژوهشگران به تولیدات علمی داخل و خارج کشور عنوان کرد.
وی ایجاد زمینه دسترسی به 10 میلیون منبع دیگر از طریق بستر مجازی را اقدامی عنوان کرد که با فعالیت کارشناسان کتابخانه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی هفت ماه از آغاز سال جاری به بار نشست.
کریمی تأمین منابع جدید را از طریق منابع تولیدی سازمان، منابع فراهم‌آوری شده، مقالات داخلی و خارجی پایگاه‌های اشتراکی و... برشمرد و عنوان کرد:
سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از سال 1390 با ایجاد کتابخانه دیجیتال برای دسترس‌پذیری محققان به منابع از طریق فضای مجازی تلاش کرده است و ثمره آن در حال حاضر مجموعه‌ای افزون بر 170 میلیون منبع دیجیتال است که از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در بستر وب و ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال در سراسر کشور ارائه می‌شود.
پژوهشگران در سراسر جهان برای دسترسی به منابع اطلاعاتی موجود می‌توانند از کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir دسترسی داشته باشند و از سامانه‌های موجود در این کتابخانه دیجیتال از قبیل خدمات تحویل مدرک، امانت دیجیتال، ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی و یا کانال‌های ارتباطی سازمان در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.
در حال حاضر محققان و پژوهشگران بیش از 130 کشور از خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی استفاده می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه