آغاز نهضت احیا، بازسازی و نوسازی مؤسسات قرآنی

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

آغاز نهضت احیا، بازسازی و نوسازی مؤسسات قرآنی

«معاف» احیای امر قرآن در مساجد، خانه‌ها و هیئت‌ها را راهبرد دولت معرفی کرد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، «علیرضا معاف» در نشست راهبردها و رویکردهای قرآنی دولت مردمی و نقش مؤسسات قرآنی در حل مسائل فرهنگی کشور، گفت: پیامبر اسلام(ص) یک ساختار مردمی به نام مسجد درست کرد، امام حسین(ع) و واقعه کربلا، هیئت‌ها را به وجود آوردند، انقلاب اسلامی نهادی به نام بسیج ایجاد کرد و مقتضیات دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامی نیز گروه‌های مردمی و جهادی و آتش به اختیار را به وجود آوردند. بنابراین باید کارهایمان را در قالب چهارضلعی «مسجد، هیئت، بسیج و مردم» انجام دهیم.
وی تأکید کرد: همه باید برای احیای امر قرآن در مسجدها، خانه‌ها و هیئت‌ها اقدام کنیم؛ این راهبرد دولت است. نمی‌خواهیم صرفاً به تعدادی ساختار دولتی یا ساختار مردمی محدود شویم. 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکردهای مربوط به قرآن گفت: دو نوع نگاه به قرآن وجود دارد؛ یک نوع نگاه حداقلی، تشریفاتی و فانتزی است و یک نگاه و جهان‌بینی دیگر یک قرآن حداکثری است که مسائل و مشکلات ما را حل می‌کند.
معاف افزود: شهید صدر از طرفداران نگاه دوم به قرآن بود؛ نگاهی که آیت‌الله مطهری و در رأس آن‌ها امامین انقلاب داشته‌اند و همواره گفته‌اند قرآن کتاب زندگی است، زنده و پویا و در میدان است. جبهه مقاومت را با قرآن، منطقه را با قرآن، فرهنگ، اقتصاد و سیاست را باید با قرآن پیش ببریم و همه مسائل را با قرآن حل کنیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآنی را با همین راهبرد و نگاه حداکثری پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: با این رویکرد، مؤسسات قرآنی مردمی، نقش‌های جدیدی پیدا خواهند کرد و از نقش‌های حاشیه‌ای دور خواهند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه