شاید کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده نباشند !

صحبت‌های مبهم کی‌روش درباره جام‌جهانی

شاید کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده نباشند !

تمرین تیم ملی در روز دوشنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین در مقابل خبرنگاران، آخرین وضعیت تیم ملی را گزارش داد.


​​​​​​​سرمربی تیم ملی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در راه آماده‌سازی تیمش، نسبت به بازگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده به اردوی تیم الاهلی واکنش نشان داد و همچنین درباره آخرین وضعیت مصدومان تیم ملی هم اظهارنظر مهمی داشت.

در مسیر نادرست
کی‌روش در بخش ابتدایی صحبت‌هایش درباره آخرین وضعیت تیم ملی توضیح داد: «به هر دلیلی برنامه آماده‌سازی ما مسیر درستی را طی نمی‌کند. مطلع هستید که آماده‌سازی یک قدم بسیار مهم در مسیری است که پیش‌رو داریم و بدون آن نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم. اکنون که بازیکنان را در اختیار نداریم، بررسی آن‌ها سخت است.وی با اشاره به وضعیت به وجود آمده برای دو مدافع تیم ملی توضیح داد: «احتمالاً برخی از بازیکنان فرصت حضور در تیم‌ملی را از دست می‌دهند. ما با دو بازیکن مهممان مشکل داریم. متأسفانه باشگاه الاهلی اجازه تمرین کردن بازیکنان با ما را نداد و ما فرصت تمرین کردن با دو بازیکن تأثیرگذارمان یعنی شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان را از دست دادیم».
کی‌روش در تکمیل صحبت‌هایش درباره بازگشت دو مدافع تیم ملی به اردوی تیم باشگاهی‌شان گفت: «واقعاً جای نگرانی دارد. به طور مثال این دو بازیکن حاضر در قطر، پنج هفته تا جام جهانی بازی نخواهند کرد. تنها این دو بازیکن ملی هستند که مجبور به بازگشت به قطر شده‌اند. من باید راجع به آن‌ها فکر کنم چون این دو نفر می‌توانستند بین ما باشند و تمرین کنند. من نمی‌خواهم از قطری‌ها انتقاد کنم؛ چون حق دارند ولی نمی‌توانم درک کنم».

تشکر از باشگاه‌ها
کارلوس کی‌روش با قدردانی دوباره از همکاری سرمربیان لیگ برتری گفت: «همان‌طور که قبلاً گفتم، ما همه همکاری‌های لازم از طرف مربیان و باشگاه‌ها را داشتیم و یک بار دیگر می‌خواهم از آن‌ها تشکر کنم. باید درک کنیم که یک جام جهانی خاص پیش‌رو داریم که برای نخستین‌بار در ماه نوامبر برگزار می‌شود.قوانین فیفا واضح است و بازیکنان می‌توانند 14 نوامبر یعنی هفت روز پیش از آغاز جام جهانی در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرند. ما نمی‌توانیم گله کنیم؛ چرا که این قانون است».

اوضاع مصدومان و لژیونرها
کارلوس کی‌روش با اشاره به وضعیت اردوی تمرینی تیم ملی و حضور تنها هشت بازیکن توضیح داد: « هرچه تعداد بالاتر باشد، بهتر است. ما تمام تلاشمان را کردیم که برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم. تیم منتخبی از 19 و 20 ساله‌ها، تیم جوانان را آوردیم تا بتوانیم با آن‌ها بازی کنیم اما فقط هشت بازیکن در اختیار داریم!».
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون توضیح داد: «جهانبخش اوکی است. نوراللهی هم مشکل خاصی ندارد. سردار هم در مسیر درستی حرکت می‌کند و برنامه خوبی طی می‌کند. او ۲ نوامبر به باشگاه خودش برمی‌گردد. همکاری خوبی بین ما و باشگاه لورکوزن شکل گرفته است».
کی‌روش با اشاره به شرایط به وجود آمده برای آماده‌سازی نوراللهی و آزمون گفت: «ما از منابع خودمان استفاده کردیم و اعضای کادرمان را به طور تمام وقت در اختیار نوراللهی و سردار قرار دادیم و آن‌ها به این دو بازیکن کمک کردند. این بازیکنان 14 نوامبر در اختیار تیم‌ملی خواهند بود».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه