خانه تکانی تاج پس از جام جهانی

رؤسای جدید در کمیته‌ها و ارکان فدراسیون فوتبال

خانه تکانی تاج پس از جام جهانی

تصور می‌شد همزمان با آغاز به کار دوباره مهدی تاج در فدراسیون، تحول بزرگی در ساختار مدیریتی فوتبال رخ دهد و تکلیف بسیاری از کمیته‌های خبرساز روشن شود اما با رصد اتفاقات و بررسی سیاست‌گذاری جدید وی، به نظر می‌رسد تاج تا زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی قطر هیچ یک از برنامه‌های خود بابت ایجاد تغییرات در فدراسیون را عملیاتی نخواهد کرد.


​​​​​​​مهدی تاج به خوبی می‌داند برخی کمیته‌های فدراسیون فوتبال از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و فعالیت آن‌ها از نظر قانونی با مفاد اساسنامه فدراسیون مغایرت دارد، به عنوان مثال موضوع ارکان قضایی فدراسیون از مدت‌ها قبل به عنوان یک موضوع جدی از سوی منتقدان مطرح شد و ابهاماتی در خصوص فعالیت آن‌ها به‌وجود آمد که اتفاقاً تیم مدیریتی تاج نیز از جمله منتقدان دانه درشت آن‌ها به شمار می‌رفتند، اما پس از انتخاب تاج تا به امروز هیچ صحبتی در خصوص معرفی نفرات جدید به عنوان رئیس کمیته انضباطی، اخلاق و استیناف مطرح نشده تا این سؤال برای علاقه‌مندان به وجود بیاید که آیا تاج قصد دارد همچنان با حسن زاده، اسدی مقدم و صالحی ادامه همکاری دهد یا خیر؟ در این خصوص شنیده می شود قطعاً دو نفر از این سه نفر به زودی مجبور خواهند شد مسئولیت اداره کمیته تحت اختیار خود را به فرد دیگری بسپارند، اما از آنجا که این افراد به فیفا معرفی شدند و آن‌ها در جلسات کمیته‌های تخصصی جام جهانی شرکت کردند؛ فعلاً پروسه معرفی نفرات جایگزین انجام نخواهد شد.
کمیته‌های بعدی مورد بحث که درباره فعالیت رؤسای آن‌ها مسائل زیادی مطرح می‌شود، داوران و فوتسال است. شنیده می‌شود مأموریت افشاریان و اصولی قطعاً پس از پایان رقابت‌های جام جهانی  در این دو مجموعه به پایان خواهد رسید. درباره افشاریان گفته می‌شود از نظر قانونی به ویژه آیین‌نامه کمیته داوران فعالیت همزمان او به عنوان رئیس کمیته داوران و رئیس هیئت فوتبال یکی از استان‌ها مغایر قانون است .اما درخصوص احسان اصولی نیز حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد که تعدد سمت‌های او در فوتبال و انتقاد گسترده اهالی فوتسال سبب شده رئیس فدراسیون فوتبال با جدیت موضوع برکناری او را دنبال کند.
البته اصولی همچنان به عنوان سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون نیز فعالیت می‌کند که شنیده می‌شود برای مدیریت این کمیته هم مهدی تاج برنامه دیگری دارد که قطعاً اصولی در میان گزینه‌های مورد نظر آقای رئیس وجود ندارد.
کمیته فنی و توسعه و کمیته جوانان نیز از دیگر کمیته هایی است که باید تصمیم‌گیری جدی در خصوص آن‌ها صورت گیرد. فارغ از بحث کمیته‌ها برخی دپارتمان‌های فدراسیون فوتبال نیز در برهه کنونی بلاتکلیف هستند که گفته می‌شود با معرفی دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال درباره آن‌ها نیز تصمیم گیری خواهد شد تا ساختار اداری و مدیریتی فدراسیون فوتبال شکل و شمایل جدیدی به خود بگیرد.
گفته می شود رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم دارد پس از رقابت‌های جام جهانی یا کمی زودتر داوود پرهیزگار را جا به جا کند و مسئولیت اداره یکی از کمیته‌های مهم فدراسیون را به او بسپارد و گزینه اصلی خود را برای دبیرکلی به هیئت رئیسه معرفی کند.یکی از چهره های شناخته شده فوتبال ایران در سال های گذشته گزینه اصلی دبیرکلی فدراسیون فوتبال است.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه