مشکل زمین نداریم

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با قدس مطرح کرد:

مشکل زمین نداریم

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که به دلیل بیماری در یکی دو ماه اخیر کمتر در میان خبرنگاران حاضر شده، روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت، سرانجام پشت تریبون قرار گفت و به پرسش‌ها پاسخ داد.


​​​​​​​وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره انتقادها و مسائلی که در مورد طرح نهضت ملی مسکن ازجمله مشکل در تخصیص زمین در برخی مناطق عنوان می‌شود با بیان اینکه ما تاکنون برای یک و نیم میلیون واحد در طرح نهضت ملی مسکن زمین تخصیص داده‌ایم، گفت: نه‌تنها در بیش از 900 شهر مشکل تأمین زمین نداریم که در بسیاری مناطق زمین برای ساخت مسکن تک‌واحدی به افراد می‌دهیم، ضمن اینکه وام ساخت و تسهیلات و خدمات دیگری هم به متقاضیان ارائه می‌شود. وزیر راه به کسانی که بودجه کافی ندارند پیشنهاد داد تدریجی خانه خود را بسازند و در سال‌های بعد آن را تکمیل و بزرگ‌تر کنند. وی درباره وضعیت قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه وزارت راه که به اتهام دریافت رشوه بازداشت‌شده بود هم به خبرنگار ما گفت: از پرونده او اطلاعی ندارم اما خودش آزاد است. 22 شهریورماه سخنگوی قوه قضائیه گفته بود قاسم مکارم شیرازی به همراه فرد دیگری در بازداشت موقت است. وی در خصوص جزئیات مذاکرات ایران و روسیه برای راه‌اندازی راه‌آهن رشت- آستارا نیز گفت: در سفر پوتین به تهران، او در دیدار با رهبری اظهار علاقه کرد در کریدور رشت-آستارا سرمایه‌گذاری کنند که در این مدت چند جلسه با مقامات روسیه داشتیم و توافق کردیم روس‌ها در این کریدور که حدود یک میلیارد دلار هزینه دارد، سرمایه‌گذاری کنند. 

اظهار بی‌اطلاعی سجادی از پرونده‌دارها 
سید محمد سجادی هم به خبرنگار ما گفت وزارت ورزش و جوانان پیگیر وضعیت برخی ورزشکاران در دستگاه قضایی در جریان اتفاق‌های اخیر است. وی اظهار کرد: مثل دیگر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که به‌تناسب با مسئولان قضایی درباره بازداشت‌شدگان مرتبط با حوزه خود جلسه داشته و تبادل‌نظر کردند، ما هم بی‌تفاوت نبودیم، در جلسه با دادستان و مسئولان قضایی نمایندگان و همکاران ما هم بودند. خود من هم در دو سه جلسه حضور داشتم اما برخی نتایج و جزئیات این جلسات قابل بازگو شدن نیست.  وزیر ورزش و جوانان افزود: تصمیمات خوبی درباره ورزشکاران و نمایندگان جامعه ورزشی گرفته‌شده، درخواست‌های خوبی از مراجع ذی‌صلاح داشتیم که ان‌شاءالله اتفاق‌های خوبی رقم بخورد. سجادی از تعداد ورزشکارانی که برایشان پرونده تشکیل‌شده، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مجوز آزادسازی پول‌های ایران پابرجاست
رئیس‌کل بانک مرکزی هم تأخیر و کندی در روند آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده کشورمان را طی هفته‌های اخیر رد کرد و به خبرنگار ما گفت: این پروسه در چارچوب ضوابط خاص خودش و با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام می‌شود و متوقف نشده و در زمان مناسب و وقتی پول‌ها در حساب‌های مدنظر ما نشست،  اطلاع‌رسانی خواهد شد. صالح‌آبادی، کارشکنی آمریکا در مسیر مجوز ویژه برای آزادسازی این پول‌های ایران در کره و ژاپن و برخی گمانه‌ها در مورد توقف آن را تکذیب کرد و افزود: کار روبه‌جلو پیش می‌رود، اما ابعاد مختلف و پیچیده‌ای دارد و در موضوعات مختلف دنبال می‌شود و کاملاً مستقل از برجام است و ارتباطی با آن مذاکرات ندارد.

زلفی‌گل: مطالبات دانشجویان باید شنیده شود
وزیر علوم هم دیروز در جمع خبرنگاران تأکید کرد مطالبات دانشجویان باید شنیده شود و ما موظف هستیم پاسخگوی آن‌ها باشیم و باید سعی کنیم در حد توانمان شرایطی را مهیا کنیم که جامعه فرهیخته دانشگاهی ما بتوانند در پیشرفت علم و فناوری اثربخش‌تر از گذشته باشند. دوره جوانی، رویکرد و مطالبات خاص خود را دارد و طبیعی است این شورونشاط در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بروز و ظهور داشته باشد.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه