غروب خونین شاهچراغ

جزئیات حمله تروریستی تکفیری‌های داعش به حرم مطهر احمدبن ‌موسی(ع)

غروب خونین شاهچراغ

غروب روز گذشته، یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی 15 نفر به شهادت رسیدند و 19 نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این عملیات را پذیرفته است.


به گزارش فارس، فرمانده انتظامی استان فارس یک نفر را عامل این حرکت تروریستی دانست که دستگیر شده است. رئیس کل دادگستری استان فارس نیز اعلام کرد فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد. به گفته منابع آگاه نام عامل این حادثه تروریستی حامد بدخشان است که 23 سال سن دارد. برخی منابع از غیر ایرانی بودن عامل این حرکت تروریستی خبر می‌دهند. عامل این حرکت تروریستی در حین ورود به صحن با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی کرده‌ و خشاب اضافه نیز به همراه داشته‌ است. عامل این حادثه که از عناصر گروهک‌های تکفیری است از باب‌الرضا وارد حرم شاهچراغ شده‌ و وارد صحن حضرت معصومه (س) می‌شود و سپس خود را به شبستان اصلی حرم می‌رساند. بررسی‌ها نشان می‌دهد نیروهای انتظامات حرم نیز در این حمله تروریستی مورد هدف قرار گرفته‌اند. ۲۱ تن از مجروحان توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند که حال دو تن از مجروحان نامساعد گزارش شده است. در ابتدا مسئولان استان اعلام کردند سه نفر عامل این اقدام تروریستی بودند که در اطلاع‌رسانی‌های بعدی این مسئله اصلاح شد. 
احمد وحیدی وزیر کشور نیز این حادثه تروریستی را توطئه‌های دشمن و  همچنین پرده دیگری از جنایات آن‌ها دانست و گفت: این حادثه نشان داد توطئه دشمن برنامه پیچیده‌ای است که همه خشونت‌ها و شهادت جمع بی‌گناهان را مدنظر دارد. این امر نشان دهنده مقابله با همه قداست‌ها و حرکت‌های ضددینی بود که پیش از این نیز مشاهده شده و این بار به حرم شاهچراغ اسائه ادب شد و شماری از افراد به شهادت رسیدند. مسئله سوم نشان‌دهنده قساوت قلب دشمنان ماست و پیشتر گونه‌هایی از آن را در خیابان‌ها از سوی اغتشاشگران مشاهده کردیم. وی ادامه داد: باید توجه کرد این جریان اغتشاشات که روزهای گذشته موجب اذیت مردم شد در شکل‌های دیگر توسط دشمن در حال رفتن به مسیرهای خطرناکی است و جریان تروریستی با استفاده از فضای اغتشاش وارد عمل شدند. مسئولان امنیتی با شدت و حدت مراقبت خواهند کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه