دست بیگانه

دومین نشست دانش‌افزایی با موضوع تحلیل اغتشاشات اخیر برگزار شد

دست بیگانه

دومین نشست دانش‌افزایی اعضای هیئت علمی و استادان مدعو دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در سال 1401 با موضوع بررسی تحلیلی اغتشاشات اخیر برگزار شد.


​​​​​​​به دنبال بروز حوادث اخیر در کشور و ضرورت افزایش آگاهی‌های جامعه دانشگاهی با منشأ و ماهیت این رویدادها و اغتشاشات، دومین نشست دانش‌افزایی استادان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع «دست بیگانه، تحلیلی پیرامون حوادث اخیر و نقش‌آفرینی استادان دانشگاه در جهاد تبیین» در سالن شهید سلیمانی دانشگاه و با حضور بیش از 150نفر از اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر نجارزاده، مدیركل حراست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن تشریح سابقه اغتشاشات در کشور و اقدامات تشكیلاتی كه كشورهای بیگانه به‌ویژه دستگاه‌های جاسوسی و خرابكاری آمریكا، رژیم صهیونیستی و انگلستان به منظور ایجاد، حمایت و تداوم اغتشاشات و آشوبگری‌ها در كشورمان به انجام رسانده‌اند، گفت: امروز راهبرد دشمن، تمركز بر اغتشاشات نقطه‌ای با توجه به مسائل حساسیت‌آفرین مانند قومیت، مذهب، مالكیت و از این قبیل است. دانشگاه‌ها و به‌تازگی مدرسه‌ها نیز یكی از نقاط هدف‌گیری شده است و تلاش می‌كنند از ناآگاهی و هیجانات نسل جدید برای ضربه به كشور و انقلاب استفاده كنند.
دكتر محمدباقر خرمشاد، استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دیگر سخنران، ابتدا به بیان خصوصیات و ویژگی‌های نسل جدید كه به نسل «زد» یا «زی» معروف شده پرداخت و هیجان‌طلبی و هویت‌جویی، تحت تأثیر فضای مجازی و رسانه‌های گوناگون را از خصوصیات این نسل عنوان کرد.
وی افزود: در اغتشاشات اخیر، دشمنان و رسانه‌های آن‌ها بر قشر جوان به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان تمركز کرده و تلاش می‌كنند با ایجاد هیجانات در نسل جدید، هدایت و راهبری آنان را در دست بگیرند.  خرمشاد در ادامه با ذكر نمونه‌هایی تاریخی از اعتراضات دانشجویی در سراسر دنیا، حوادث اخیر را نمونه‌ای بارز از حضور رسانه‌ای و میدانی دست بیگانه و موج‌سواری با استفاده از احساسات و هیجانات نسل جوان بیان و وظیفه استادان دانشگاه در شرایط كنونی را شناخت بیشتر ویژگی‌های این نسل و آگاه‌سازی آنان درباره حضور بیگانگان و عواقب و نتایج همراهی با خواست و برنامه‌های آنان مبتنی بر جهاد تبیین ذكر کرد.  وی ادامه داد: این اتفاق باید در تمامی بخش‌های مسئول و مرتبط با نسل جدید رخ دهد و تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی را با نشان دادن واقعیات، خنثی كنند.
شایان ذكر است، در ابتدای این نشست، دكتر مهدی اصفهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در سخنان كوتاهی ضمن عرض خیرمقدم و تشكر از حاضران، تأکید کرد: برگزاری مستمر دوره‌های دانش‌افزایی و استفاده از ظرفیت استادان برای گفت‌وگو، تعامل و كمک به رفع مشكلات موجود، در دستور كار دانشگاه قرار دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه