مذاکرات برجامی از دستورکار خارج نشده است

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به قدس:

مذاکرات برجامی از دستورکار خارج نشده است

در ادامه نقش‌آفرینی سیاه اتحادیه اروپا علیه منافع ملت ایران، روز گذشته تحریم‌های جدیدی از سوی این نهاد علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال شد.


​​​​​​​به گزارش قدس، این تحریم‌ها در ادامه تلاش غرب برای تقویت ناآرامی‌های اخیر در کشور از سوی دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا علیه 15شخص و چندین نهاد ایرانی وضع شده است. آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز در اظهاراتی بسته تحریمی (علیه ایران) را نوعی مجازات علیه ملت ایران خطاب کرده است.  نام افرادی مانند عیسی زارع‌پور، محمد رستمی و حاج احمد میرزایی به عنوان اشخاص تحریم شده آمده است. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته با حضور در نشست خبری، در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره تأثیر اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشورمان بر روند مذاکرات احیای برجام با اشاره به گفت‌وگوی صریح امیر عبداللهیان با بورل و تذکر در مورد مداخله اروپایی‌ها در امور داخلی کشورمان ، افزود: مسیر مذاکرات رفع تحریم‌ها یک مسیر خاص دوطرفه است. ما تحریم را یک اقدام غیر سازنده می‌دانیم و در ارتباط با منافع و مصالح  کشور مصالحه و مسامحه 
نخواهیم کرد. وی با یادآوری اینکه مذاکرات رفع تحریم‌ها پیشرفت‌های زیادی در بعد فنی داشته، تصریح کرد: امیدواریم طرف‌های اروپایی و آمریکایی نسبت به روند مذاکرات ملتزم باشند و در اتخاذ رویکردها و موضع  نسبت به ایران به نحوی عمل کنند که این گفت‌وگوها به نتیجه مطلوبی منتهی شود. کنعانی گفت: مذاکرات رفع تحریم از دستور کار ایران خارج نشده است. مشکل، تناقض رفتاری و گفتاری در مقامات دولت آمریکاست.

خبرنگار: آرش خلیل خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه