اعتبار 600‌میلیاردی محرومیت‌زدایی در روستاها

معاون هماهنگی عمرانی استاندارخبر داد

اعتبار 600‌میلیاردی محرومیت‌زدایی در روستاها

۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح محرومیت‌زدایی در روستا‌های خراسان جنوبی درنظر گرفته شده است.


معاون هماهنگی عمرانی استاندار به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به طرحی که وزارت نیرو به صورت ملی در بحث آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به تصویب هیئت دولت رسانده، تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال دوم دولت مردمی، آبرسانی می‌شوند.
عباس زاده افزود: با توجه به اینکه ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند، دستور کار ما این است که تا پایان سال دوم دولت سیزدهم پایان عملیات آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰خانوار را اعلام کنیم. وی گفت: از سال گذشته ۳۰۳روستای بالای ۲۰خانوار استان با مصوبه سفر ریاست جمهوری با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان گازرسانی شد. در حوزه راه روستایی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی را با ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار انجام دادیم و در یک سال گذشته ۶۰ کیلومتر آسفالت روستایی تحویل و ۱۱۵کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت شده است.
وی گفت: در بحث احیا و مرمت قنات‌ها کار جهادی صورت گرفت و ۵۰۰ پروژه با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و‌ ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت انجام شد که از ابتدای امسال تاکنون ۶برابر سال گذشته بوده است.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: دولت سیزدهم عزمش بر رفع مشکلات اساسی و مهم در حوزه روستاییان است و در حوزه گازرسانی تا سه ماه دیگر پایان گازرسانی به صنایع را در استان اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: دهیاران و شورا‌های اسلامی، واسط حقوق مردم و حاکمیت هستند و خدمات ما و شما باید در مسیر رفع نیاز‌ها قرار گیرد. در حوزه روستا با‌توجه به نیاز‌ها و منابع محدود باید سطح نیازمندی مدیریت شود که این مدیریت جز با شناخت اولویت‌ها انجام نمی‌شود.
عباس‌زاده گفت: برخی خدمات و تسهیلات وجود دارد که روستاییان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و باید این ظرفیت‌های قانونی متناسب با ظرفیت‌های منطقه معرفی شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه