تجاری‌سازی؛نقطه ضعف شرکت‌های دانش‌بنیان

خراسان جنوبی

تجاری‌سازی؛نقطه ضعف شرکت‌های دانش‌بنیان


مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: متأسفانه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تجاری‌سازی و وصل شدن به بازار مشکل دارند که این مسئله باید مرتفع شود.
به گزارش مهر، هادی ایمانی اظهار کرد: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به دنبال ظرفیت‌های کمتر شناخته شده شرکت‌های فناور و رفع موانع و مشکلات آنان است. جلسه‌ای با معاون اشتغال وزارت تعاون داشتیم که در این جلسه مصوب شد سقف تسهیلات برای خراسان جنوبی از نظر تعداد برداشته شود.
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما پیگیری نقشه راه بسیج علمی خراسان جنوبی به عنوان برشی از نقشه جامع علمی کشور است.
ایمانی بیان کرد: برخی از شرکت‌های فعال در حوزه علم و فناوری در بحث پژوهشی مانده‌اند و برخی دیگر نیز در تهیه نمونه‌های اول متوقف شده‌اند و کمتر تجاری‌سازی شده و به بازار وصل شده‌اند.
وی با بیان اینکه در زمینه تجاری‌سازی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مشاوره‌های بسیار خوبی داده شده است، گفت: برای جلوگیری از سردرگمی نخبگان حوزه علم و فناوری برای دریافت تسهیلات، ثبت اختراع و... باید ستاد راهبری علمی و فناوری تشکیل شود.
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه رویداد جهادگران علم و فناوری نیز برگزار خواهد شد، گفت: برنامه ایده‌شو در چهار شهرستان بشرویه، زیرکوه، سرایان و نهبندان برگزار می‌شود تا ظرفیت‌های علمی و فناوری این شهرستان‌ها به خوبی معرفی شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه