تبعات کاهش جوجه‌ریزی شب عید مشخص می‌شود

تبعات کاهش جوجه‌ریزی شب عید مشخص می‌شود

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: هم‌ اکنون جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ۴۰۰ هزار قطعه در ماه به ۱۵۰ هزار قطعه در شهریور سال جاری رسیده که تبعات این مسئله در شب عید مشخص می‌شود.


حسین موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار اظهار کرد: نوسان‌های قیمت تخم‌مرغ در بازار موجب بروز نارضایتی دولت و مردم شده است. اصلاح نظام ارزی در واقع تصمیم درستی بود اما تأثیری که بر تولید صنعت تخم‌مرغ گذاشت، منجر شد هزینه‌های تولید افزایش یابد. در حال حاضر قیمت نهاده‌های تولید از زمان اجرای طرح اصلاح نظام ارزی 5/3 برابر شده و به تبع سایر نهاده‌ها نیز افزایش قیمت داشته است. در حال حاضر مرغ‌دار برای تولید انگیزه خود را از دست داده است.
وی درباره تولید تخم‌مرغ در استان بیان کرد: در حال حاضر تولید تخم‌مرغ در استان کاهش نداشته زیرا این تولید مربوط به جوجه‌ریزی ۶ماه پیش است. افزایش قیمت نهاده و افزایش هزینه‌های تولید موجب افزایش ۶ درصدی قیمت تخم‌مرغ در بازار شده است. بدعهدی‌ها در سیستم دولتی موجب از بین رفتن انگیزه بیشتر تولیدکنندگان شده و شاید به زودی شاهد از بین رفتن صنعت تخم‌مرغ و واردات آن باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه