خراسان شمالی در انتهای فهرست پرداخت وام ازدواج

خراسان شمالی در انتهای فهرست پرداخت وام ازدواج

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: پرداخت وام به متقاضیان سخت‌تر از گذشته شده زیرا بانک‌های این استان منابع لازم برای پرداخت تسهیلات را ندارند.


علی‌اصغر هدایتی در گفت‌وگو با مهر افزود: مصارف بانک‌های استان در پایان سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بود که اکنون به ۳۰۵ هزار و ۶ میلیارد ریال رسیده است.
نسبت مصارف به منابع نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و از ۱۲۹ درصد به ۱۴۶درصد رسیده است.
وی‌افزود: بانک مرکزی هر بانکی که نسبت منابع به مصارف را رعایت نکند و بالاتر از ۷۰ درصد باشد، جریمه خواهد کرد؛ چرا که عنوان می‌شود اصول بانک‌داری رعایت نشده است و اکنون بانک‌های خراسان شمالی نیز به خاطر مصارف بیش از حد جریمه می‌شوند.
هدایتی گفت: نیمه نخست سال جاری ۶هزار و ۸۵۹ فقره وام ازدواج به میزان ۹ هزار و ۸۴۰میلیارد ریال به جوانان پرداخت شد که با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی سهمیه پرداخت استان، ولی به دلیل تقاضای زیاد باز هم پشت‌نوبتی وجود دارد.
وی افزود: متأسفانه بانک‌های خصوصی استان از پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استقبال نمی‌کنند و تمام فشار به بانک‌های دولتی وارد می‌شود.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: بانک‌های خصوصی استان بیشتر منابع را دریافت می‌کنند در حالی که پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت ندارند و تمام منابع را از استان خارج و به سرمایه‌گذاری در جایی دیگر می‌پردازند.
وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزارت ورزش چندی پیش خراسان شمالی را جزو سه استان انتهایی کشور در پرداخت وام ازدواج نام برد. آماری که نشان می‌دهد جوانان استان با روندهای سخت‌تری برای پرداخت وام ازدواج روبه‌رو هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه