۱۰ درصد مدرسه‌های استان تخریبی است

خراسان جنوبی

۱۰ درصد مدرسه‌های استان تخریبی است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد مدرسه‌های این استان تخریبی است و بازسازی آن‌ها به مشارکت مردم و خیران به‌ ویژه در بیرجند نیاز دارد.


​​​​​​​به گزارش ایرنا سیدعلیرضا موسوی‌نژاد افزود: از آنجایی که خراسان جنوبی از مناطق زلزله‌خیز است حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌های تخریبی ما را نگران می‌کند بنابراین بازسازی مدارس تخریبی نیازمند همت خیران است تا این دانش‌آموزان بتوانند از مدرسه‌های مناسبی برای تحصیل استفاده کنند.
وی گفت: حیطه آموزش بدون تجهیزات و فناوری آموزشی کارایی چندانی نخواهد داشت و تاکنون سه مرحله تجهیزات آموزشی در استان توزیع شده که با اختصاص ۳۹میلیارد تومان اعتبار سفر وزیر آموزش و پرورش به استان در زمینه خرید تجهیزات امید است به سمتی برویم که مدرسه‌های استان از تجهیزات مورد نیاز در عرصه تعلیم و تربیت، امکانات سرمایشی، گرمایشی و رفاهی برخوردار شوند.
وی به حضور ۲ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این نوجوانان حماسه‌سازانی بودند که باورش برای برخی از نااهلان سخت است؛ چطور می‌شود جوانان 18-17 ساله در عرصه جنگ از برخی فرماندهان نظامی جلوتر باشند و عرصه را در دست بگیرند و هنرمندانه دفاع کنند.
وی گفت: پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع کرونا، مدرسه‌های خراسان جنوبی میزبان ۱۸۵ هزار دانش‌آموز است و تلاش شده کاستی‌ها و کمبودها در این زمینه برطرف شود و اولیا و مدیران مدرسه‌ها هم باید همکاری کنند تا با رفع نواقص، مشکلات به حداقل برسد.
موسوی‌نژاد افزود: مدیران مدارس باید برای برپایی هر چه بهتر زنگ نماز و اقامه نماز جماعت اقدام‌های لازم را انجام دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه