تشکیل پرونده برای دستگاه‌های کم‌کار در کشف‌رود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خبر داد

تشکیل پرونده برای دستگاه‌های کم‌کار در کشف‌رود


​​​​​​​رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه تخلفات، ضعف نظارت و عملکرد دستگاه‌های متولی و دریافت شکایت‌های متعدد در خصوص مسئله آلایندگی کشف‌رود مشهد، پرونده‌ای در این کمیسیون تشکیل شده است. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس پرونده‌ای که در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شده، وزارت کشور پیگیر تخلفات شده و این وزارتخانه به استانداری خراسان رضوی در این خصوص مسئولیت داده تا طی دو هفته، معاون عمرانی استاندار این استان تخلفات و کوتاهی‌های روی داده در این خصوص را پیگیری و مشخص کند.
وی بیان کرد: در مسیر رودخانه کشف‌رود و پیش از اتصال تصفیه‌خانه منطقه پرکندآباد بحرانی نداریم، چون اصلاً آبی در کشف‌رود تا حدود ذکر شده جریان ندارد اما از جایی که آب تصفیه‌خانه‌ها و تانکرهای فاضلاب و برخی صنایع به کشف‌رود می‌ریزد، مسئله چالشی کشف‌رود و آبیاری محصولات کشاورزی در منطقه آغاز می‌شود. پژمان‌فر افزود: متأسفانه پساب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها به درستی تصفیه نمی‌شود بنابراین آب خروجی آن‌ها کاملاً سالم نیست و روزانه ۴۰۰ تانکر فاضلاب و پساب به دلیل عدم‌ساخت تصفیه‌خانه‌های لوکال (محلی) در این منطقه در کشف‌رود رها می‌شود و بعضی مراکز صنعتی از جمله چرم‌شهر همچنان پساب خود را در کشف‌رود رها می‌کنند. وی ادامه داد: همه این‌ها باید پاسخگو باشند که بر چه اساس و مجوزی پساب صنعتی و فاضلاب‌ها را در کشف‌رود رها می‌کنند و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای بررسی و برخورد با این تخلفات ورود کرده است.
مسئله مهم دیگر برداشت همین آب از کشف‌رود برای بخش کشاورزی و به خصوص تولید سبزی و گوجه‌فرنگی است. مقرر شده بود دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش کاملی از میزان آلایندگی آب کشف‌رود برای تولید محصولات کشاورزی ارائه دهد که تاکنون گزارش مفصلی نیامده و فقط دانشگاه علوم پزشکی به شکل کلی اعلام کرده آب کشف‌رود آلوده است و امکان استفاده برای کشاورزی ندارد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه