دهم دی، روز ملی مشهد

شورای فرهنگ عمومی استان تصویب کرد

دهم دی، روز ملی مشهد

روز دهم دی به عنوان روز ملی مشهد به تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی رسید.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: مشهد ظرفیت‌های فرهنگی قوی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه مردم مشهد در دهم دی حضور فعالی بر علیه رژیم طاغوت داشتند، افزود: نقش زنان و کودکان که در این روز به شهادت رسیدند نیز بسیار مؤثر بود. از این نام‌گذاری باید برای تولید ظرفیت استفاده کرده و از نخبگان انقلابی و مبارزاتی این شهر در برنامه‌ها استفاده کنیم و در حد نام‌گذاری نباشد. وی اظهار کرد: حضور بانوان با حجاب در مقابله با رژیم ستمشاهی، شخصیت مجاهدانه آن‌ها را نشان می‌دهد. باید دبیرخانه روز ملی مشهد در شهرداری به عنوان مسئول این موضوع تشکیل و کارهای مرتبط با آن دنبال شود. هم اکنون شهرهای شیراز، ایلام، اردبیل، کرمانشاه، زنجان، همدان، گرگان، قزوین، اصفهان، تبریز و بوشهر هر کدام در تقویم، یک روز مشخص به نام خود دارند.
نظری ، استاندار خراسان رضوی نیز گفت: انتخاب روز ملی مشهد، یک ظرفیت بی‌نظیری در خود دارد که باید به آن نیز اندیشید. انتخاب این روز می‌تواند مبتنی بر معرفی حضرت رضا(ع)، واقعه مسجد گوهرشاد به عنوان یک نماد مرتبط با عفاف و حجاب و یا بر اساس مجاهدت‌های مردم در سال 1357 باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه