قدردانی از موکب چندملیتی اقیانوس هند

توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شد

قدردانی از موکب چندملیتی اقیانوس هند

مرکز امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در مراسمی از موکب خدمت‌رسانی چندملیتی اقیانوس هند، در ایام پایانی ماه صفر در شهر مشهد قدردانی و تشکر کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم که صبح دیروز با حضور بیش از 30 مبلغ و فعال فرهنگی از کشورهای ماداگاسکار، هندوستان، پاکستان، کنیا و... که در ایام پایانی ماه صفر با برپایی مواکبی به زائران مشهدالرضا(ع) خدمت کردند، گفت: از سال‌های گذشته تاکنون موکب‌هایی که به زائران در ایام پایانی ماه صفر به ارائه خدمت می‌پردازند، روند رو به رشدی داشته است.

تأثیر موکب‌داری عراقی‌ها بر توسعه فرهنگ خدمت به زائران
حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری اظهار کرد: سال‌هایی را شاهد بودیم که در این ایام هیچ خدمتی در اطراف حرم رضوی ارائه نمی‌شد اما به تدریج با مشاهده خدماتی که در عراق اتفاق ‌افتاد این سنت و سیره حسنه در ایران نیز جای خودش را پیدا کرد.
 وی ادامه داد: از دو سال گذشته تلاش کردیم موکب‌های غیرایرانی را برای ارائه خدمت به زائران در اطراف حرم مطهر رضوی دعوت کنیم، از همین رو نخست موکب‌های عراقی پیشقدم شدند. در همین راستا سال گذشته 15 موکب از کشور عراق به خدمت‌رسانی پرداختند.معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار موکب‌هایی از کشورهای مختلف مانند پاکستان، هندوستان، ماداگاسکار، کنیا، تانزانیا، سوئد، فرانسه، انگلستان و همچنین شیعیانی از کشورهای مختلف دور هم جمع شدند و موکب‌هایی را در اطراف حرم مطهر رضوی برپا کردند.
وی تصریح کرد: امسال موکب شیعیان اقیانوس هند از کشورهای ماداگاسکار، هندوستان، پاکستان و کنیا به مدت چهار روز در بولوار آیت‌الله واعظ طبسی به ارائه خدمت پرداختند و در این مدت 40 هزار وعده غذا توزیع کردند.
حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین ذوالفقاری افزود: به پاس تلاش‌ها و زحمات موکب‌های شیعیان اقیانوس هند در شهر مشهد، ضمن قدردانی و تشکر و عرض خسته نباشید، هدایای متبرکی به آنان اهدا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه