نیمکت‌هایی که نمی‌لرزند!

اتفاق جالب در لیگ بیست‌ودوم

نیمکت‌هایی که نمی‌لرزند!


​​​​​​​با توجه به نقل‌وانتقالات پرشمار در بازار تابستانه و البته حضور چند سرمربی خارجی انتظار می‌رفت که رقابت‌های لیگ بیست‌دوم جذاب و نزدیک دنبال شود و با گذر از یک‌پنجم از رقابت‌ها و رسیدن به تعطیلات فیفادی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتظارات برآورده شده و تیم‌ها رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. نگاهی به جدول رده‌بندی نشان می‌دهد تیم‌های اول تا نهم جدول، تنها 6 امتیاز باهم فاصله دارند و در قعر جدول هم، معادلات به همین‌گونه است و یک پیروزی یا شکست می‌تواند سبب صعود یا سقوط چند پله‌ای تیم‌ها شود.
16 سرمربی که لیگ بیست‌ودوم را آغاز کرده‌اند، همچنان در تیم‌های خود مشغول به فعالیت هستند که این اتفاق در چهار فصل اخیر بی‌سابقه بوده است! در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر، در هفته دوم رضا مهاجری از سمت خود در تیم شهرخودرو کنار رفت و جای خود را به اکبر میثاقیان داد اما هنوز با گذشت 6 هفته از لیگ بیست‌ودوم، تغییر و تحولاتی روی نیمکت تیم‌ها رخ نداده است.
مدیران ملوان بندرانزلی روز گذشته با اریکو بینهال به توافق رسیدند تا این مربی پرتغالی به جمع دستیاران مازیار زارع اضافه شود و کادرفنی تیم قعرنشین لیگ بیست‌ودوم تقویت شود، اما خبری از برکناری زارع نیست تا 16 تیم لیگ برتری با همان کادرفنی که لیگ را آغاز کرده بودند، به استقبال تعطیلات فیفادی بروند.
جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان با پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم ملی مواجه شده و کارلوس کی‌روش پافشاری ویژه‌ای به حضور نکونام در تیم ملی دارد، اما مدیران باشگاه فولاد هنوز موافقت خود با جدایی سرمربی‌شان را اعلام نکرده‌اند و براساس آنچه حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد از روند مذاکرات میان فدراسیون فوتبال و جواد نکونام رسانه‌‌ای کرده، سرمربی فولادی‌ها علاقه‌مند به ادامه حضور در جمع سرخپوشان اهوازی است و به پیشنهاد تیم ملی پاسخ منفی داده است!
نکونام البته هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و احتمال حضورش در تیم ملی وجود دارد. در صورت جدایی نکونام به مقصد تیم ملی، نخستین تغییر روی نیمکت تیم‌های لیگ بیست‌ودوم رخ خواهد داد، البته که جدایی سرمربی جوان فولاد به دلیل نتایج ضعیف نبوده و جواد نکونام توانسته نتایج درخشانی با فولاد کسب کند تا برخلاف فصول گذشته، فعلاً خبری از برکناری سرمربیان به دلیل نتایج ضعیف نباشد.
مازیار زارع سرمربی ملوان بندرانزلی، رضا پرکاس سرمربی صنعت‌نفت آبادان و مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک با توجه به نتایج تیمشان در لیگ بیست‌ودوم، محتمل‌ترین گزینه‌ها برای ثبت نخستین قطع همکاری در فصل جدید لیگ برتر هستند. هر چند که به نظر می‌رسد این سه سرمربی تعطیلات فیفادی را در اختیار دارند تا بتوانند تیم خود را بازسازی کنند و با تغییر روند نتیجه‌گیری از هفته هفتم، از مهلکه اخراج فرار کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه