تهدید«خیابانی» و فرار جام جهانی!

فرصت فیفا در رونمایی کاپ از دست رفت

تهدید«خیابانی» و فرار جام جهانی!

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران می‌توانست یک مراسم آبرومند و ایده‌آل باشد تا به واسطه این اتفاق فرهنگ و رسوم ایرانی‌ها به معرض نمایش گذاشته شود.


اما در اوج ناباوری، بی‌نظمی و ناهماهنگی در جریان برگزاری این مراسم و دخالت‌های بی‌پایان جواد خیابانی در روند اجرای مراسم به عنوان مجری برنامه سبب شد حواشی این مراسم به قدری افزایش پیدا کند که نماینده فیفا در اوج ناباوری کاپ جام جهانی را از داخل محفظه تعبیه شده خارج کرد و بلافاصله کاپ را در چمدان خود گذاشت تا آسیبی به آن نرسد!
برای رونمایی از این کاپ جمع کثیری از چهره‌های شاخص فوتبالی کشورمان، مدیران وزارت ورزش، مسئولان فدراسیون فوتبال، کادرفنی تیم ملی، ملی‌پوشانی مثل وحید امیری و مرتضی پورعلی گنجی و البته مدیران شهری تهران در برج میلاد حضور داشتند.
قرار بود این مراسم از ساعت ۱۴ آغاز شود اما به دلیل بی‌نظمی در سالن با حدود یک ساعت تأخیر برگزار شد. با وجود این، در لحظات ابتدایی آغاز رسمی، مراسم به صورت شکیل در حال برگزاری بود.
اما دقایقی پس از رونمایی از کاپ و در شرایطی که جواد خیابانی، مجری مراسم از بسیاری از نفرات دعوت کرد برای عکس گرفتن با جام روی سن بیایند، ناگهان بی‌نظمی بسیار عجیبی ایجاد شد به شکلی که به جز اهالی رسانه بسیاری از حاضران در محل روی سن رفتند تا به هر طریقی با جامی که قرار است روز ۲۷ آذر به تیم قهرمان جهان در ورزشگاه لوسیل قطر تحویل داده شود، عکسی به یادگار بگیرند.
بروز این اتفاق نشان داد چگونه به راحتی یک فرصت ایده‌آل برای نشان دادن توانمندی کشورمان با یک غفلت به تهدیدی بزرگ تبدیل می‌شود، تا رسانه‌های بین‌المللی با پوشش تصویری این اتفاق، مدعی شوند ایرانی‌ها حتی توانمندی برگزاری یک مراسم ساده و کوچک را ندارند! سوءمدیریت در نحوه برگزاری مراسم و مداخله غیرمسئولانه جواد خیابانی یک فرصت را به تهدید تبدیل کرد. اما چه سود که حتی مدیران ورزش ایران و متولیان برگزاری مراسم حتی یک عذرخواهی کوچک هم بابت این آبروریزی نکردند.
خبرنگاران پس از مراسم به سراغ جواد خیابانی رفتند تا از او بپرسند چرا زمینه وقوع چنین بی‌نظمی بزرگی را در این مراسم مهم به وجود آورد که وی در اوج ناباوری گفت: «اصلاً خاک بر سر من اما حالا که همه چیز تمام شده و دیگر فایده‌ای ندارد درباره آن حرف بزنیم!»

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه