ساخت بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

به همت آستان قدس رضوی در مشهد اجرا می‌شود

ساخت بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

عملیات ساخت بزرگ‌ترین مرکز تخصصی درمان ناباروری (IVF) شرق کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد آغاز شد.


به گزارش آستان نیوز، مراسم آغاز ساخت این مرکز تخصصی با حضور مالک رحمتی؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اعضای هیئت مدیره بیمارستان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان و پزشکان، صبح دیروز در محل اجرای پروژه در محوطه بیمارستان رضوی برگزار شد.
فاز نخست این پروژه شامل ساختمانی دو طبقه با 3هزار مترمربع زیربنا و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات به ‌روز پزشکی دنیا خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
این مرکز شامل بخش‌های کلینیکی، اجرایی، اتاق‌های عمل‌، جنین‌شناسی، نمونه‌گیری و... خواهد بود و علاوه بر زوج‌های کشورمان، به متقاضیان غیر ایرانی که در طول سال به مشهدالرضا سفر می‌کنند نیز خدمات‌رسانی خواهد کرد. 

توجه آستان قدس به دغدغه رشد جمعیتی در کشور
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیت معزز آستان قدس رضوی در چند سال اخیر، پرداختن به مقوله رشد جمعیت با استفاده از طرح‌های تشویقی بوده، به‌ ویژه تجهیز مرکزی که در آن مشکل زوج‌هایی که علاقه‌مند به فرزندآوری هستند؛ اما به دلایل پزشکی این امکان را ندارند، با تازه‌ترین روش‌های درمانی حل شود.
رحمتی افزود: متأسفانه تعداد زوج‌هایی که مشکل ناباروری دارند، قابل توجه است و بایستی برای حل مشکل آن‌ها و کمک به افزایش نرخ رشد جمعیت با استفاده از آخرین دستاوردهای علم روز، به سمت درمان مؤثر این زوج‌ها حرکت کرد. وی تصریح کرد: بنابراین درمان ناباروری به دلیل شرایط نگران کننده جمعیتی کشور مسئله بسیار مهمی است که باید در کانون توجه مدیران این حوزه قرار بگیرد.

تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در کنار تأمین تجهیزات
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: این سیاست در هیئت مدیره بیمارستان رضوی پیگیری و اقدامات کارشناسی آن انجام شده است. ساختمان این مرکز با حدود 700 میلیارد ریال اعتبار ساخته خواهد شد و بخشی از تجهیزات این مرکز توسط بیمارستان رضوی و بخشی از آن نیز به وسیله واردات تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود.
وی گفت: بزرگ‌ترین وظیفه ما در مجموعه گروه سلامت بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، بهره‌گیری از دانش روز و تجهیزات دانش‌بنیان، برای کمک به درمان مؤثر زوج‌های ناباروری است که علاقه‌مند به فرزندآوری هستند. با توجه به پیشرفت علم پزشکی می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و این کار در افزایش نرخ رشد جمعیت نیز اثرگذار خواهد بود. رحمتی همچنین گفت: این مرکز تخصصی با تمرکز روی حل این مسئله و استفاده از کادر درمانی متخصص، ماهر و توانمند، بسیاری از مشکلات و موانع فرزندآوری را رفع خواهد کرد.

ایجاد مجتمع‌های تخصصی در بیمارستان رضوی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی فوق تخصصی رضوی، در بخش‌های مختلف به مجاوران و زائران امام رضا(ع) خدمات‌رسانی می‌کند و توجه به راه‌اندازی مجتمع‌های تخصصی همچون کلینیک تخصصی دندانپزشکی «غدیر»، یکی از سیاست‌های کاربردی، حرفه‌ای و ارزشمند این بیمارستان است.
وی اظهار کرد: مجتمع‌های تخصصی بیمارستان رضوی می‌توانند حرفه‌ای‌تر، تخصصی‌تر و  سریع‌تر، بیماری‌ها را درمان  کنند و به نظر می‌رسد با توجه به نیاز بیماران کشورهای همسایه به ویژه زائران غیرایرانی امام رضا(ع) به ارائه چنین خدمات پیشرفته پزشکی در بیمارستان رضوی، از خدمات مرکز درمان ناباروری نیز استقبال خوبی خواهد شد.
رحمتی گفت: در برنامه سه ساله بیمارستان رضوی راه‌اندازی چندین مجتمع تخصصی درمان سرطان و درمان ناباروری در دستور کار قرار دارد که امیدواریم نخستین آن‌ها با عنوان مرکز تخصصی درمان ناباروری در زمان مقرر افتتاح شود.

لزوم انجام این پروژه
دکتر فریدون نوحی؛ رئیس هیئت مدیره بیمارستان رضوی نیز ساخت مرکز تخصصی درمان ناباروری را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات با توجه به شرایط فعلی کشور برشمرد و اظهار کرد: این مرکز در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت کشور، خدمات بسیار ارزنده‌ای به زوجین نابارور ارائه خواهد داد و موجب ثبات و پایداری زندگی زناشویی آن‌ها خواهد شد.
همچنین دکتر محسن محور؛ مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: این مرکز درمان ناباروری، همچون یک مجموعه بیمارستانی کوچک در حوزه مسائل خانواده است که درمان ناباروری، یکی از مهم‌ترین خدمات آن به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه ساختمان این مرکز در فضایی مستقل از ساختمان‌های فاز یک و دو بیمارستان رضوی در حال ساخت است، افزود: با پایان این پروژه، تمامی خدمات فعلی حوزه خانواده بیمارستان رضوی از جمله خدمات درمانگاهی مرتبط، به این مرکز تخصصی منتقل خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه