گام اساسی در حل مشکل آب خوزستان

پروژه غدیر، بزرگ‌ترین طرح آبرسانی کشور برای ۵میلیون هموطن افتتاح شد

گام اساسی در حل مشکل آب خوزستان

روز گذشته و با حضور رئیس‌جمهور، طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب به 26 شهر استان خوزستان از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دزفول و اندیمشک و حدود یک‌ هزار و 608 روستای استان افتتاح شد.


به گزارش فارس، آب منتقل ‌شده از پشت سد دز به مراتب باکیفیت‌تر از آب قبلی این شهرها بوده و کیفیت آن حدود EC500 برآورد شده و با افتتاح این پروژه حدود 5 میلیون نفر از این آب باکیفیت برخوردار می‌شوند. طرح آبرسانی غدیر که به صورت EPC به هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری کلان و مشکلات عدیده کیفی و کمی آب بیش از نیمی از مردم استان به سه اولویت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تفکیک شدند تا متناسب با سرمایه‌گذاری در راستای سیمای طرح مصوب به طور موقت تا تکمیل طرح (برداشت آب از سد دز) مردم از کیفیت و کمیت آب بهتری نسبت به وضعیت موجود خود بهره‌مند شوند. 
رئیس‌جمهور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه اجرای این طرح طی ۱۰ ماه به جای دست‌کم سه سال پیش‌بینی، این امیدواری را ایجاد کرد که می‌توان اجرای طرح‌های مرتبط با رفع تنش‌های آبی کشور را با سرعت بیشتر انجام داد، افزود: مردم عزیز ما در این استان در ۲۶ شهرستان و هزار و 600 روستا می‌توانند از این آب بهره‌مند شوند. رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش اظهار کرد: اعتباراتی که برای اشتغال استان در نظر گرفته شده، جذب و موجب شده رشد اقتصادی استان از ۲درصد به ۵درصد افزایش پیدا کند. رئیسی با اشاره به سخنان امام جمعه اهواز مبنی بر اینکه این پنجمین سفر رئیس جمهور به خوزستان در یک سال گذشته است، گفت: پیشتر هم گفتم، اگر لازم باشد هر ماه به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات مردم حل شود و تا تحقق آنچه در ورزشگاه بزرگ اهواز و در جمع جوانان خوزستان وعده دادیم، از پا نخواهیم نشست. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه