تاخت‌و‌تاز بی‌عدالتی در سوارکاری

خراسان رضوی قربانی سکوت فدراسیون

تاخت‌و‌تاز بی‌عدالتی در سوارکاری


​​​​​​​در حالی که فدراسیون سوارکاری با چالش تأیید انتخابات روبه‌رو است و اوضاع در این فدراسیون به هیچ وجه خوب نیست، اتفاقاتی هم که در هیئت‌های سوارکاری استان‌های مختلف روی می‌دهد، شگفت‌انگیز است. درظاهر، هیئت‌های استانی از این بلبشوی فدراسیون استفاده کرده و شروع به تاخت‌وتاز بی‌قانونی کرده‌اند. برای نمونه در استان‌خراسان‌رضوی هیئت سوارکاری مدت‌هاست به بی‌عدالتی و نبودشفافیت متهم است. مسابقاتی که در سطح این استان برگزار می‌شود به‌طور عمده با اعتراض بسیاری از باشگاه‌داران روبه‌رو است و حتی نامه نگاری‌های جدی هم در این زمینه با فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان از سوی معترضان انجام شده است. رئیس هیئت سوارکاری خراسان رضوی که یا به دلیل مشغله‌های آزمایشگاهی خود و یا به دلیل نداشتن شناخت کافی از این رشته، تمام امور را به دبیر هیئت واگذار کرده، مدت‌هاست از رفع و رجوع اعتراضات به عملکرد زیر مجموعه خود ناتوان است و براساس آنچه در نامه اعتراض به آن اشاره شده، هیئت به گروگان گرفته شده است. 
همین هم هست که مسابقات برگزار شده زیر نظر هیئت همیشه با رنگ و بوی بی‌عدالتی واعتراض همراه بوده است. درحالی که مسابقات قهرمانی استان قرار است در روزهای اخیر بازهم در یک باشگاه خاص برگزار شود، سه باشگاه بزرگ و قدیمی سوارکاری مشهد در نامه‌ای به فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از بی عدالتی در تقسیم میزبانی‌ها و البته تغییر ناگهانی تقویم مسابقات پرش با اسب به خصوص در رده ترکمن و زایچه ایرانی شکایت کرده و خواستار پیگیری این تخلفات در باشگاهی که مالکیت آن با دبیرهیئت است، شده‌اند.طی مدرک‌های ارسال شده- البته بار اول نیست – باشگاه‌های مختلف خواستار رسیدگی به این تبعیض‌ها شده‌اند که با سهل انگاری فدراسیون و اداره کل بنا بر هر دلیلی روبه‌رو شده‌اند. 
به نظر می‌رسد حالا که فدراسیون از حل این مشکلات به دلیل نابسامانی موجود ناتوان است، مدیرکل ورزش و جوانان استان که وارد گود شده باید با تخلفات هیئت دوباره برخورد کند تا ورزش سوارکاری از این شکاف عمیق ایجاد شده بین باشگاه‌ها و هیئت دچار لطمه نشود. به نظر بازنگری جدی در ساختار هیئت و افرادی که در هیئت سوارکاری پست دارند از ضروریات است و مدیرکل با رایزنی با فدراسیون باید فکری به حال این معضل کند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه