مصری‌ها زیر سایه بلندقامتان ایران

امشب صعود تیم ملی والیبال قطعی می‌شود؟

مصری‌ها زیر سایه بلندقامتان ایران


​​​​​​​بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان شامگاه شنبه با دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر آرژانتین پیگیری شد که طی آن ملی‌پوشان کشورمان به برتری ٣ بر ٢ رسیدند.در این دیدار تیم ملی کشورمان دست نخست را به حریف واگذار کرد، اما در ادامه دو دست را پیروز شد و در دست چهارم نتیجه را واگذار کرد تا کار به دست پنجم کشیده شود.
در این دست ملی پوشان کشورمان ٢١ بر ١٩ برنده شدند تا به نخستین پیروزی خود در این مسابقات دست پیدا کند. با توجه به پیروزی 3 بر 2 شاگردان عطایی در این بازی، جمع امتیازهای ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی به عدد 284 رسید و آرژانتین هم 274 امتیازی شد. به این ترتیب ایران با یک پله صعود جایگاه آرژانتین در رده هفتم را به خود اختصاص داد و شاگردان مندز به رده نهم سقوط کردند.
تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت ۲۰ امشب به وقت تهران در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف مصر نماینده قاره آفریقا می‌رود.مصر ضعیف‌ترین تیم این گروه است و بازی نخست خود را با نتیجه سه بر صفر به هلند باخت. تیم ملی والیبال هلند در نخستین مسابقه گروه F این رقابت‌ها که ایران نیز در آن گروه قرار دارد، در شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی به مصاف مصر رفت و سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۶ این تیم را شکست داد تا سه امتیاز کسب کند و در صدر جدول گروه قرار گیرد. در صورت پیروزی هلند مقابل آرژانتین و ایران مقابل مصر تکلیف صعود تیم ملی به مرحله بعدی مشخص می‌شود و شاگردان بهروز عطایی خیلی قاطع به مرحله بعد می‌روند.
بهروز عطایی شبی طاقت‌فرسا و پراسترس ولی شیرین را مقابل آرژانتین پشت سر گذاشت. سرمربی ایران پس از پیروزی تیم ملی برابر آرژانتین بیان کرد: مسابقه بسیار خوبی بود. در شروع این تورنمنت مهم برابر تیم قدرتمند آرژانتین بازی داشتیم، پیش‌بینی می‌کردیم رقابت سختی در پیش داشته باشیم و دو تیم با اطلاعات و آگاهی خیلی خوب مقابل هم قرار گرفتند و با برنامه بازی کردند.
وی ضمن تبریک به مردم ایران اضافه کرد: سعی می‌کنیم نوسان‌ها را به حداقل برسانیم اما در این سطح مسابقات ممکن است چنین خطاهایی رخ دهد. این وضعیت برای تیم آرژانتین هم در دست دوم اتفاق افتاد، اما تلاش می‌کنیم خطاها کمتر شود و برای مسابقات سخت پیش رو کم خطاتر و با ثبات بیشتری بازی کنیم. او درباره بازی با مصر هم گفت: نکته مهم برای ما در این بازی پیروزی با نتیجه قاطع است تا بتوانیم صعود خودمان را قطعی کنیم و با استرس کمتری به مصاف هلند برویم.مصر اگرچه بازی قبلی خود را واگذار کرده است، اما باید حواسمان باشد و با کمترین اشتباه مقابل این تیم آفریقایی نتیجه را به سود خود خاتمه دهیم.
رنکینگ 10 تیم برتر فدراسیون جهانی به شرح زیر است:
1-    لهستان، 387 امتیاز
2-    فرانسه، 375 امتیاز
3-    روسیه، 352 امتیاز
4-    برزیل، 341 امتیاز
5-    آمریکا، 338 امتیاز
6-    ایتالیا، 332 امتیاز
7-    ایران، 284 امتیاز
8-    ژاپن، 278 امتیاز
9-    آرژانتین، 274 امتیاز
10-    اسلوونی، 264 امتیاز

برچسب ها :
ارسال دیدگاه