کمبود معلم مشکل جدی در خراسان جنوبی

کمبود معلم مشکل جدی در خراسان جنوبی


​​​​​​​نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود معلم و نیروی انسانی به‌خصوص در مناطق مرزی یکی از مهم‌ترین مشکلات خراسان جنوبی در کنار کمبود کلاس درس است که نیازمند افزایش مجوزها در تأمین نیروی انسانی هستیم.
مصطفی نخعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باید توجه بیشتری به این موضوع شود، چطور می‌شود سهمیه چند هزار نفری برای سیستان‌وبلوچستان داده می‌شود، اما در خراسان جنوبی شاهد سهمیه 200-300 نفری باشیم. نیروی انسانی در خراسان جنوبی یک بار برای همیشه دیده شود.
 وی ادامه داد: نحوه گزینش دانشگاه فرهنگیان به عنوان گزینش منطقه‌ای کار ارزشمندی برای استان کمتر توسعه‌یافته‌ای همچون استان ماست اما جذب معلم باید از حوزه‌های مختلف قانونی صورت گیرد. مدارس شبانه‌روزی استان مشکلاتی دارند که در شأن مردم و آموزش و پرورش نیست که عمده مشکلات به خاطر کمبود سرانه است که ضروری است  در این زمینه تجدیدنظر شود. نخعی گفت: وسعت استان و مسیرهای تردد دانش‌آموزان طولانی است هزینه‌های رفت‌وآمدی که به خانواده‌ها داده می‌شود ناچیز است که این هزینه باید برای خراسان جنوبی ویژه دیده شود؛ خیلی از خانواده‌ها به دلیل رفت‌وآمد قادر به ادامه تحصیل فرزندانشان نیستند.
وی در ادامه رایگان شدن کتاب‌های درسی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی را اقدامی شایسته در حوزه عدالت آموزشی در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این‌گونه حمایت‌ها در استان کم‌برخوردار خراسان جنوبی باید ادامه‌دار باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداری‌های استان معاف شده است. 
طالبی افزود: از این پس ساخت مدارس بدون رعایت تشریفات صدور پروانه ساختمانی در مدت ۱۵ روز انجام خواهد شد و با دستور استاندار مقرر شده با توجه به معافیت انشعابات در مدارس خیرساز، دستگاه‌های خدمات‌رسان ازجمله برق، گاز و آب برای نصب رایگان انشعابات اقدام کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه