۳۴ دشت آبی در وضعیت ممنوعه قرار دارند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

۳۴ دشت آبی در وضعیت ممنوعه قرار دارند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از ۳۷ دشت آبی در خراسان رضوی ۳۴دشت در وضعیت ممنوعه قرار دارند.


​​​​​​​علیرضا طاهری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در موضوع سامانه‌های اندازه‌گیری و نصب شمارشگر روی چاه‌ها نیز اقدامات شاخصی در یک سال گذشته انجام شده است. حدود 5 میلیارد مترمکعب آب از چاه‌ها استحصال می‌شود که تا چند سال قبل هیچ سامانه‌ای برای اندازه‌گیری آب این چاه‌ها وجود نداشت.
طاهری بیان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار چاه کشاورزی در استان به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند و تمام مصرف‌ها در شرکت رصد می‌شود و چنانچه مصرف آب از چاه به حد نصاب تعیین شده رسیده باشد، برداشت آب از چاه قطع می‌شود که این اقدام در حکم بیت‌الغزل مدیریت آب‌های زیرزمینی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در استانی با ویژگی‌های خراسان رضوی اگر بیشترین صرفه‌جویی اعمال شود و اسراف نیز در کمترین میزان صورت گیرد، باز هم با کمبود منابع آبی مواجه هستیم؛ چرا که منابع آب سطحی به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌ها کاهش یافته و منابع آب زیرزمینی نیز در تداوم افت تاریخی رو به نقصان نهاده است.
طاهری ادامه داد: در این راستا از سال ۹۲ تاکنون ۱۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که ۴۰۲ حلقه آن در سال جاری صورت گرفته است و از این تعداد، ۶۴ حلقه عمیق و ۳۳۸حلقه نیمه‌عمیق بوده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه