فعالیت برای جلب توجه دیگران انحراف از مسیر خداست

فعالیت برای جلب توجه دیگران انحراف از مسیر خداست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید در اداره مساجد به سیره پیامبر اکرم(ص) اقتدا کرد.


آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اظهار کرد: تشکیلات در جذب افراد بسیار مؤثر است و کارها اگر با برنامه جلو برود، نتایج درخشان‌تر و ثمرات ارزشمندتری خواهد داشت؛ اما اگر ما به دنبال این باشیم که فعالیت‌هایمان چه به اسم تشکیلات و چه به اسم افراد، مورد توجه مردم قرار بگیرد، این نخستین قدم در مسیر انحرافی شرک به خداست.
وی افزود: اگر بنا باشد که رضایت غیر خدا ملاک عمل باشد و ما با هر عنوانی به دنبال جلب توجه دیگران باشیم، به این معناست که به‌ جز ذات اقدس پروردگار، عنایت مرجع دیگری مورد توجه ما قرار گرفته است و سرچشمه همه رنج‎ها و مصائب ما در برنامه‌های فرهنگی هم همین است که از ابتدا جلب توجه برایمان اهمیت پیدا می‌کند و از اینجاست که ضمن دستیابی به ده‎ها ثمره ارزشمند، حساب ما از خدا جدا می‌شود. این آفت بزرگی است که در زندگی ما به وجود می‌آید و باید همواره تنها هدف ما این باشد که ثمره تلاش‌هایمان، رضایتی در دل امام زمان(عج) ایجاد کند. 
امام جمعه مشهد ادامه داد: مسجد به‌ عنوان یک مبدأ مثبت و سازنده، از زمان پیامبر(ص) سرمنشأ بروز همه جریانات ضد استکباری و ضد استعماری بوده و به همین خاطر، نابود کردن مساجد از نظر فیزیکی و معنوی به‌عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار دشمنان قرار گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در اداره مساجد به سیره پیامبر اکرم(ص) اقتدا کرد، یادآور شد: همان‌طور که حضرت در مدت چهار روز مسجد قبا را با حداقل امکانات ساخت و 313نفر مسلمان را به‌ گونه‌ای تربیت کرد که در جنگ بدر، در موضع ضعف مطلق قرار داشتند؛ اما به برکت ایمانی که محصول کار فرهنگی پیامبر(ص) بود، بر لشکر هزار و 800 نفره و مجهز کفار پیروز شدند. این موضوع، مصداق فرهنگ و برکت مسجد است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه