قول قهرمانی، رفتن روی مین است

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال:

قول قهرمانی، رفتن روی مین است

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: در سال 2000 به من پیشنهاد دادند تا شهروند آمریکا شوم اما آن را رد کردم، چون عاشق ایران و ایرانی‌ام.


​​​​​​​شمسایی در مورد ورود به مربیگری گفت:در زمان کفاشیان ریاست فدراسیون فوتبال که افتخاری رئیس کمیته فوتسال بودند برای حضورم در تیم ملی  برنامه خواستند و در نهایت برنامه اینجانب مورد موافقت فدراسیون قرار گرفت. یادم است در آن مقطع استخاره‌ای زدم و خوب آمد، اما متأسفانه به دلیل اینکه من قرارداد دو ساله با  باشگاه تأسیسات داشتم و این تیم باید در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌‌‌‌کرد منوچهری رئیس تأسیسات دریایی که معاون وزیر نفت  هم بودند، با حضورم در تیم ملی موافقت نکرد.
پس از این موضوع فدراسیون فوتبال، افتخاری، رئیس کمیته فوتسال با ناظم‌الشریعه وارد مذاکره شدند که در نهایت وی توانست به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب و تا سال گذشته سرمربی این تیم  بودند .تیم ملی ارثیه پدر کسی نیست قطار پیشرفت این تیم هیچ وقت متوقف نمی‌شود به این دلیل که  این تیم  متعلق به  مردم بزرگ ایران است. کیسه ای برای تیم ملی ندوختم و در بدترین شرایط این مسئولیت را قبول کردم.حضورم در تیم ملی برای 5/2 سال آینده و بازی‌های جام جهانی است. از شانس من یک سال جام جهانی عقب افتاد، پس پروسه حضورم در تیم ملی دوساله است و  ما  کار سختی در پیش رو داریم .
وی در گفت‌وگو با فارس در مورد تغییر نسل تیم ملی گفت: من از ابتدای حضورم در تیم ملی می‌دانستم پایم را کجا گذاشته‌ام. چرا همه‌اش باید بگوییم یک خارجی آمد و نسلی را ساخت، رفت. چرا یک بار نگوییم یک ایرانی تمام عواقب کارش را پذیرفت و تغییر نسل را در تیم ملی انجام داد. من در این رشته آسیب دیده‌ام ،زانو، قلبم و...در طول این مدت برخوردهای ناشایست زیادی دیدم اما هیچ وقت ناامید نشدم.
شمسایی در مورد دستیاران خود گفت: من به دنبال جذب  مربی اسپانیایی بودم که مربی بارسلونا بود اما متأسفانه فدراسیون در یک شرایط بد مالی قرار گرفته بود و نتوانستیم مربی خارجی جذب کنیم .وی در مورد قهرمانی تیم ملی گفت: من به اندازه قراردادی که با فدراسیون دارم باید تلاش کنم. فردا اگر نتیجه نگیرم به من می‌گویند خداحافظ؛ از خداحافظی‌ام ترسی ندارم .قول قهرمانی دادن انگار رفتن روی مین است. یک روزی فوتبال ایران قهرمان آسیا بود اما چند سال است که قهرمان نشده‌ایم. با صراحت می‌گویم اگر ما به فریاد فوتسال نرسیم و همین‌طور در جا بزنیم به راحتی عناوین خود را از دست می‌دهیم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه