یک سال پرگداز

یک سال پرگداز

فردا( دوشنبه 31 مرداد) قرار است مراسمی به مناسبت سالروز رحلت علامه «حکیمی» برگزار شود.


​​​​​​​ستاد نکوداشت نخستین سالروز رحلت علامه حکیمی  دردعوت‌نامه‌ای علاقه‌مندان را به حضور در این مراسم فراخوانده است. در این دعوت‌نامه آمده است: « یک سال پرگداز از پرواز آن اندیشمند آسمانی و الهی اندیش انسانی گذشت و ما را در فراق فریادها و اندیشه‌های پرفروغش تنها گذاشت. به پاس معارف گرانپایه و بازخوانی پیام‌های سوزان و سازنده آن عزیز سفر کرده، در محفلی از دانشیاران دردمند، شمع پر فیض وجودتان را گرامی می‌داریم». 
گفتنی است در این مراسم ، حضرات آیات، حجج اسلام و استادانی چون: سید جعفر سیدان، احمد مروی، محمد علی مهدوی راد، محمد مهدی رکنی، سید عباس سیدصالحی و محمد تقی سبحانی سخنرانی خواهند کرد. 
محل برگزاری  نیز در حرم مطهر رضوی، بست شیخ طبرسی، سالن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خواهد بود . مراسم از ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد.
در ضمن به جز مراسمی که در مشهد برگزار می‌شود در تهران نیز مراسمی با حضور رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، محمدتقی سبحانی، جلال رفیع، سیدعباس صالحی نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات و جمعی دیگر از استادان برگزار و از سه محصول فرهنگی جدید مرتبط با اندیشه مرحوم علامه حکیمی رونمایی می‌شود.
این سه اثر که به همت مؤسسه فرهنگی الحیات تولیدشده، شامل نرم‌افزار مجموعه آثار علامه حکیمی، سایت تبیینی الحیات و کتاب «حکیم جاودانه؛ شرح‌حال و گفت‌وگو» است.
این مراسم امروز(یکشنبه ۳۰ مردادماه)  از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس مؤسسه روزنامه اطلاعات برگزار می‌شود.
مرحوم ، علامه محمدرضا حکیمی، مجتهد، الهی‌دان، شاعر، نویسنده آثار دینی و از باورمندان مکتب تفکیک بود. به باور او عقل دینی‌، خودبنیاد است و برای شناخت معارف دین باید مستقل از فلسفه اندیشید. حکیمی، در عرصه سیاسی و اجتماعی، عدالت‌محور و فقرستیز بود و حکومت دینی‌ را با معیار عدالت‌ورزی و اجرای عهدنامه مالک اشتر ارزش‌گذاری می‌کرد و به همین دلیل از وی با عنوان «فیلسوف عدالت» یاد می‌کنند. 
علامه نویسنده‌ای پر اثر بود که  بیشتر آثارش را با ادبیاتی حماسی می‌نوشت. الحیاة،‌ خورشید مغرب، امام در عینیت جامعه، الهیات الهی و الهیات بشری و مکتب تفکیک برخی از آثار او است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه