دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب در ابتدای قرآن وقفی مسجد کرامت

قرآن، کتاب زندگی

دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب در ابتدای قرآن وقفی مسجد کرامت


شور و حال عجیبی در مسجد کرامت جاری بود. امام جماعت مسجد با سخنرانی‌های آتشین خود روحیه انقلابی مردم را قوت می‌بخشید. او در کنار بیان معارف قرآنی، مردم را برای مبارزه با استبداد پهلوی ترغیب می کرد. تأسیس جلسه قرآن این مسجد بر حضور پرشور مردم قوتی دوچندان بخشیده بود. قاریان کلام الهی با حضور در این جلسه آیات الهی را تلاوت می‌کردند. آیت‌الله خامنه‌ای در کنار استماع آیات قرآن به تبیین معارف قرآنی نیز می‌پرداختند. 
حاجی کرامت، بنیان‌گذار مسجد، یکی از شرکت‌کنندگان ثابت این جلسه بود. در همان روزهای نخست تأسیس جلسه، قرآنی را به این جلسه هدیه کرد و از آیت‌الله خامنه‌ای خواست با خط خود وقف‌نامه‌ای در ابتدای آن بنگارند.  روز به روز بر شور و هیجان این جلسه افزوده می‌شد. اما ساواک تاب تحمل حضور فعال امام جماعت این مسجد را نداشت به همین دلیل پس از مدتی ایشان را ممنوع‌المنبر کرد و آیت‌الله دیگر اجازه ایراد سخنرانی و بیان معارف نداشت. با وجود این ایشان با مدیریت هوشمندانه خود از حاضران درخواست می‌کردند سؤالات خود را درباره معانی و مفهوم آیات بپرسند و ایشان نیز در پاسخ به آنان، نکاتی می‌گفتند.
متن وقف‌نامه:
بنیادگر و واقف بنای پرشکوه و برکت خیز «مسجد  کرامت» که همواره قرین توفیق و تکریم پروردگار باد، این نسخه نفیس قرآن کریم را همچون دره التاج همه منضمات منقول مسجد، بر تلاوتگران و نیایشگران و عندلیبان این بوستان وقف نمود. به امید روزی که قرآن را چون درسی فراگیریم و چون دستوری به کار بندیم و چون برنامه‌ای همه جلوه‌های زنده بودن را از آن الهام یابیم.
کتبه العبد العلی غفرالله له

برچسب ها :
ارسال دیدگاه