جهاد تبیین، رسالت اصلی مسجدی‌هاست

حجت‌الاسلام محمد قمی در همایش روز جهانی مسجد:

جهاد تبیین، رسالت اصلی مسجدی‌هاست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: احیای کارکردهای مساجد، سیاست مهم سازمان تبلیغات در گام دوم انقلاب است و برای این امر مهم که از تأکیدات و مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.


​​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد قمی شنبه ۲۹ مرداد در همایش روز جهانی مساجد در مصلای اراک با اشاره به اینکه فعالان در حوزه مسجد در دوران کرونا اقدامات خوب و ارزشمندی انجام دادند، اظهار کرد: تلاش و تکاپو در استان مرکزی برای رساندن مسجدها به جایگاه درستشان در حال نتیجه دادن است و اقدامات خوبی از جمله تدوین سند در استان صورت گرفته و طلبه‌ها و روحانیون به‌خوبی مسئولیت خود را در خدمت به مسجد انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه روحانیون در دوران کرونا، مساجد را به پایگاه سلامت مردم تبدیل و حماسه‌های ماندگاری خلق کردند و لازم است آوینی‌ها این حماسه را روایت کنند، افزود: روحانیت همواره در مقاطع مختلف و به‌خصوص بحران‌ها دغدغه‌مند رفع مشکلات مردم و در کنار مردم بوده و برای مردم نقش‌آفرینی کرده و در گام دوم نیز این حضور تقویت شده و گسترش پیدا خواهد کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مسجدها محور و سنگر جامعه‌پردازی هستند و نقشه جامعه توحیدی توسط مسجدها عملیاتی می‌شود که خوشبختانه در این راستا اتفاقات خوبی در استان مرکزی در حال انجام است.
قمی اضافه کرد: نگرش توحیدی انقلاب اسلامی، خدمت به مردم را برای خود افتخاری بزرگ می‌داند و مسجد نیز با این رویکرد برای امور مردم نقش‌آفرینی می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه مسجد امید و محل اتکای مستضعفان است و در اسلام و انقلاب اسلامی مرکز جنبش و نقطه آغاز حرکت‌های اسلامی و انقلابی بوده، گفت: تمامی حرکت‌های انقلابی و مردمی و مبارزه با کفر و استکبار جهانی در انقلاب از مسجدها آغاز شده و تشکیل تمدن اسلامی از مسیر مسجد محقق خواهد شد.
قمی تأکید کرد: مسجدها پایگاه تحقق جهاد تبیین هستند و امروز مسجدی‌ها باید تبیین حق و حقیقت را رسالت اصلی خود بدانند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه