روایت برترین‌ها از سخت‌ترین آزمون درسی

پای صحبت 6 رتبه برتر کنکور از مدارس امام رضا(ع)

روایت برترین‌ها از سخت‌ترین آزمون درسی

نام دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) هر ساله در فهرست برترین‌های کنکور می‌درخشد و این موفقیت محقق نمی‌شود مگر با تلاش و پشتکار دانش‌آموزان به ویژه برنامه‌ریزی آموزشی و مشاوره‌های درسی در این مدارس. 


به گزارش آستان‌نیوز، برای همه آن‌هایی که حتی یک بار تجربه شرکت در آزمون سراسری را دارند، تأثیر عواملی چون فراگیری مهارت‌های مطالعه، شرکت در آزمون، معلم و... در موفقیت و کسب رتبه‌های برتر کنکور روشن است.
برای اینکه با کم و کیف این عوامل بیشتر آشنا شویم، به سراغ 6دانش‌آموز دبیرستان‎های امام رضا(ع) در مشهد و چناران رفتیم که نامشان امسال در میان برترین‌های کنکور خوش درخشیده است.
 
نظم و مداومت حرف اول را می‌زند
وقتی با کیارش توکلی رتبه 7 رشته علوم تجربی از دبیرستان امام رضا(ع) واحد چناران تماس گرفتیم، پدرش تلفن را جواب داد. او مدرس فیزیک است و کمک قابل توجهی به موفقیت پسرش کرده. به نظر او، حرکت در مسیر یک برنامه دو ساله و البته تلاش کیارش عامل این موفقیت بود. پسر نیز مثل پدر معتقد است 90درصد تلاش خود دانش‌آموز در کنار توکل به خدا، دلیل اصلی موفقیت است.
او درباره نقش مدرسه هم گفت: معلم‌ها از دل و جان برای ما مایه می‌گذاشتند. البته از کلاس‌های برخط برای دو درس استفاده کردم، ولی کلاس خصوصی نرفتم. نظر او درباره قبولی در کنکور این است: آن طورها هم کار شاقی نیست. هر دانش‌آموزی که در مطالعه خود نظم و مداومت را حفظ کند، حتماً موفق خواهد شد حتی لازم نیست از خواب کافی و تفریحاتمان  بزنیم.

  تأثیر انکارناپذیر مدرسه
امیرحسین نیرومند نیز از برترین‌های آزمون سراسری با کسب رتبه 42 علوم انسانی از دبیرستان امام رضا(ع) واحد چناران است. او در پاسخ به این پرسش که «نقش مدرسه در کنار تلاش شما چقدر مؤثر بود؟» می‌گوید: مدرسه چهار کلاس آمادگی کنکور برای درس‌های ریاضی، منطق و فلسفه، انگلیسی و عربی گذاشت که تا حدی کمک کرد. ولی من بیشتر روی درس خواندن در منزل تکیه کردم.
 
بر اساس نقاط قوتمان برنامه‌ریزی کنیم
محمدرضا طالبی نیز یکی دیگر از رتبه‌های دورقمی کنکور سراسری امسال از شهر چناران است که موفق به کسب رتبه 64 در رشته ریاضی فیزیک شده. او دو عامل اصلی موفقیتش را تلاش فردی و توسل به امام هشتم (ع) می‌داند. نظرش درباره معلم خصوصی این است: هیچ کس بهتر از خودمان، استعداد و توان ما را نمی‌شناسد، پس بهتر است بر اساس نقاط قوت و توانایی‌های خودمان برنامه‌ریزی کنیم و در کنارش از نظر مشاوران و کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کنیم.
 
بقیه‌اش را به خدا بسپار
سیدامیرحسین ایرانی با رتبه99 رشته علوم و معارف اسلامی از واحد 14 امام رضا(ع) می‌گوید: من روزهای جمعه را به فعالیت‌های مورد علاقه‌ام از میهمانی رفتن گرفته تا قرائت قرآن در هیئت محله و تشرف به حرم مطهر حضرت رضا(ع) اختصاص داده بودم. به علاوه، مشاور تخصصی که واحد 14 در کنار مشاور عمومی برای کمک به بچه‌ها در نظر گرفته بود، بیشترین تأثیر را در نتیجه گرفتن من و دوستانم داشت. «در مسیر مطالعه اگر گاهی ناامید می‌شدی، چطور خودت را شارژ می‌کردی؟» در جواب می‌گوید: بعضی روزها با چیزهای کوچک ناامیدی به سراغ آدم می‌آمد، به خودم می‌گفتم تو تلاش خودت را بکن، بقیه‌اش را به خدا بسپار. 
 
شب کنکور به زیارت رفتیم
سیدعلی مظلومی با رتبه 63 علوم و معارف اسلامی نیز از واحد 14 امام رضا(ع) است و می‌گوید: عوامل معنوی هم خیلی انگیزه‌بخش هستند؛ شب پیش از کنکور، همراه مشاور و بروبچه‌های مدرسه به حرم مطهر رضوی مشرف شدیم. من از حضرت خواستم که در آزمون کمکم کنند و نذر کردم اگر رتبه‌‌ام خوب شود، هر هفته زیارت بروم. حتی اگر برای تحصیل تهران رفتم، سر وعده هفتگی‌ام با آقا می‌مانم.
 
 صرفاً هزینه‌ها ملاک قبولی نیست
یاسین باقرزاده از واحد امام رضا(ع) چناران نیز موفق به کسب رتبه 91 علوم تجربی شده و تلاش مستمر را این طور تعریف می‌کند: تلاش یعنی هر چه در چنته داری برای موفقیت بگذاری و آخر هر روز از خودت راضی باشی. از دید من، صرفاً هزینه کردن برای قبولی ملاک نیست. کنکور فقط یک مسابقه است. ما باید برای نشان دادن بهترین خودمان بجنگیم نه برای رشته و دانشگاه خاصی.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه