به یاد آزادگان

به یاد آزادگان


​​​​​​​به مناسبت سی و دومین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس، ویژه‌برنامه‌ای در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در این مراسم گفت: آزادگان سرافراز ما که تا مرز شهادت پیش رفتند و خود را برای جان‌نثاری در راه اسلام آماده کرده بودند، پیروان نهضت سرخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند.
وی تصریح کرد: تمام آزادگانی که در بند اسارت رژیم بعث عراق بودند از گمنام‌ترین آن‌ها تا افرادی همچون مرحوم ابوترابی همه در این عرصه آمدند که در مقابل دشمن، از خط سیر حضرت 
اباعبدالله الحسین(ع) یعنی هراس نداشتن
از مرگ و کشته شدن پیروی کنند. این آزادگان در راه دفاع از دین رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و اگر شهیدان یک بار شهید شدند، این آزادگان خوشنام در دوره سخت اسارت، گاهی روزی چند بار زیر شکنجه جان می‌دادند ولی با این حال تسلیم دشمن نشدند.  
وی همچنین با اشاره به ایام عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: کاروان اسیران نهضت عاشورا و در رأس آن‌ها حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) تداوم‌بخش نهضت عاشورا بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی تهرانی با اشاره به شباهت‌های انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا بیان کرد: امت اسلامی ما هم که تربیت شده مکتب حسینی هستند با شعار «نهضت ما حسینی است» و در پی آن «رهبر ما خمینی است» به صحنه آمدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز هم در جبهه مقاومت این فرهنگ حسینی است که از انقلاب اسلامی به جهان اسلام صادر شده و می‌رود تا زمینه‌ساز قیام حضرت بقیه الله الاعظم(عج) باشد.
در این مراسم همچنین عطاالله تاجیک، آزاده‌ای که 11سال اسارت در زندان‌های مخوف عراق را تحمل کرده بود به روایتگری و بازگو کردن خاطرات دوران اسارت خود پرداخت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه