شکوه مادری در «شمین رضوی»

در گفت‌وگو با رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی مطرح شد

شکوه مادری در «شمین رضوی»

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از «شکل‌گیری هسته‌های محله‌ای شکوه مادری» در نخستین مرحله طرح «شمین رضوی» خبر داد و گفت: در این مرحله بیش از 77 نفر از اعضای فعال هسته‌های محله‌ای از 11 استان کشور به عنوان برگزیده انتخاب شدند.


فاطمه دژبرد در گفت‌وگو با آستان‌نیوز با اشاره به اینکه طرح اجتماعی «شبکه مادران، یاور نسل رضوی» با عنوان «شمین رضوی» ذیل رویداد ملی «شکوه مادری» با هدف تشویق و ترغیب بانوان و مادران ایران زمین به فرزندآوری، افزایش نرخ باروری، جلوگیری از سالخوردگی جمعیت کشورمان و... از اردیبهشت سال جاری اجرایی شده است، اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح، مادرانی که در دو مرحله قبلی رویداد ملی «شکوه مادری» حضور داشتند، با همکاری کانون‌های خادمیاری بانوان و خانواده سراسر کشور شناسایی و از سوی مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به عنوان سرگروه هسته‌ها انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: سرگروه هر هسته در این مرحله موظف بود با بهره‌گیری از ابزار تبلیغ چهره به چهره، دست‌کم دو تا پنج مادر کمتر از 40 سال و دارای دو فرزند محله را شناسایی و با تشویق و ترغیب نسبت به عضویت آن‌ها در هسته خود برای شکل‌گیری هسته تلاش کند و پس از ثبت مشخصات هسته در سامانه شمین رضوی، اعضا با بهره‌مندی از آموزش‌های برخط مربوطه به مأموریت محوله عمل کنند و مروج مقوله مهم فرزندآوری در محله خود باشند.
رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی افزود: در قالب مرحله نخست طرح «شمین رضوی»، «هسته‌های محله‌ای شکوه مادری» در تمامی استان‌ها شکل گرفت و اعضای هسته در کنار آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق جلب مشارکت و حمایت‌های خیران، ناذران و واقفان برای حل مسائلی همچون ناباروری و مشکلات اقتصادی خانواده‌های محروم تلاش کردند.
دژبرد با تأکید بر اینکه همزمان با پایان مرحله نخست این طرح در اواخر تیرماه، با توجه به برگزاری آموزش‌های دوره‌ای برخط در سامانه شمین رضوی، ارزیابی عملکرد اعضای فعال در «هسته‌های محله‌ای شکوه مادری» از طریق برپایی آزمون مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به برگزاری این آزمون، بیش از 77 نفر به عنوان برگزیدگان مرحله نخست شمین رضوی از استان‌های تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، قم، کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان، مرکزی و... انتخاب شدند و جوایز نقدی خود را دریافت کردند.
وی افزود: بهره‌گیری از تجربیات مادران برگزیده طرح شکوه مادری و ... همچنین ارائه محتوا و برگزاری برنامه‌های آموزشی- مهارتی برای مادران، بخشی از برنامه‌های بلندمدت این طرح در راستای مسئله کلان فرزندآوری است که در قالب «هسته‌های محله‌ای شکوه مادری» برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه