پویشی با 8 کتاب از مجموعه آثار عاشورایی «به‌نشر»

چگونه در پویش بزرگ کتاب‌خوانی عاشورایی شرکت کنیم؟

پویشی با 8 کتاب از مجموعه آثار عاشورایی «به‌نشر»

به‌نشر، انتشارات آستان قدس رضوی در سیزدهمین پویش مطالعاتی خود همزمان با آغاز ماه محرم پویش کتاب‌خوانی عاشورایی را با عنوان «از حسین(ع) بخوانیم» کلید زده است.


به گزارش آستان‌نیوز، در این پویش هشت کتاب در موضوعات مرتبط با حضرت سیدالشهدا(ع) و عاشورا با توجه به گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و دسته‌بندی‌های محتوایی مختلف برای مخاطبان و علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است. این هشت کتاب به گونه‌ای انتخاب شده که تمامی اعضای یک خانواده با سنین مختلف می‌توانند با این آثار ارتباط برقرار کرده و در پویش شرکت کنند.

کتاب‌ها را از کجا تهیه کنیم؟
حالا پرسش این است که برای شرکت در این پویش، کتاب‌ها را چگونه تهیه کنیم؟ سعیدی، مدیرعامل به‌نشر به این پرسش پاسخ داده است: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تمامی فروشگاه‌های کتاب به‌نشـر در مشهد و سراسر کشور، سایت فروش ‌انتشارات به‌نش‍ـر به آدرس 
www.behnashr.com یا ارسال درخواست کتاب در پیام‌رسان‌های واتساپ، ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ کتاب‌های این پویش مطالعاتی را تهیه کنند.
 
چگونه در پویش شرکت کنیم؟
پس از اینکه کتاب‌ها را تهیه و مطالعه کردیم، چگونه در پویش «از حسین(ع) بخوانیم» شرکت کنیم؟
برگزارکنندگان این پویش، ابتدای هر کتاب یک کد قرعه‌کشی قرار داده‌اند که هر شرکت‌کننده می‌تواند آن را به سامانه 30003209 بفرستد که ارسال این کد به منزله شرکت در قرعه‌کشی پویش است.
 
پویش تا چه زمانی مهلت دارد؟
آن طور که انتشارات به‌نشر اعلام کرده است، علاقه‌مندان تا پایان ماه صفر مهلت دارند در این پویش مطالعاتی شرکت کنند. قرعه‌کشی و اهدای جوایز پس از ماه صفر و ایام سوگواری آخر این ماه انجام می‌شود.  

موضوع و محتوای کتاب‌ها چیست؟
همان طور که اشاره شد، در این پویش هشت کتاب از مجموعه آثار عاشورایی به‌نشر پیش روی مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است که به طور خلاصه با هر یک آشنا می‌شویم:

شهادت‌نامه حسین(ع) و شهیدان کربلا
محمدهادی زاهدی، نویسنده کتاب «شهادت‌نامه حسین(ع) و شهیدان کربلا» برای نگارش، از کهن‌ترین منابع موجود در خصوص واقعه عاشورا استفاده کرده است. اتفاق‌ها و شخصیت‌های کربلا بر اساس یک خط زمانی منظم به صحنه عاشورا وارد می‌شوند، نقش‌آفرینی می‌کنند و به ابدیت می‌پیوندند.

عقیله
«عقیله» به قلم «الهام امین» به عنوان کتاب سال خراسان رضوی در سال 1401 برگزیده شده است.
 
بچه‌های عاشورا
بچه‌های عاشورا مجموعه داستان‌های کوتاهی است که طی آن سرگذشت کودکان و نوجوانان کاروان امام حسین(ع) در کربلا بازگو می‌شود. این کتاب شامل هفت داستان است که روایتگر حماسه هفت کودک و نوجوانی است که در آن روز در صحنه نبرد حاضر بودند. این اثر به نویسندگی «طاهره ایبد» برگزیده کتاب کانون پرورش فکری کودکان و برنده جشنواره قصه‌های قرآنی نیز شده است.
 
مسلم بن عقیل، شهید جاوید
این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب «حیاه الشهید الخالد مسلم بن عقیل» اثر علامه باقر شریف القرشی از علمای برجسته نجف که به بررسی سیره مسلم بن عقیل می‌پردازد. این کتاب در 6فصل تدوین شده است.

قصه‌های روضه؛ حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی
کتاب قصه‌های روضه دربردارنده  
185 قصه خیلی کوتاه و واقعی درباره روضه‌های ماه محرم است. بیژن شهرامی این داستان‌ها را در سه فصل تدوین کرده است. با قلمی روان، ساده و بدون مقدمه‌چینی‌های اضافه به سراغ اصل ماجرا رفته است.
 
داعشی و عاشقی
دو جوان یکی دختر عرب به اسم زینا و دیگری پسری اروپایی به اسم جوزف که هر دو داعشی هستند، برای عملیاتی انتحاری به مسیر پیاده‌روی اربعین آورده می‌شوند. تجربه شرکت در چنین رویدادی و مواجهه با آدم‌هایی که اعتقاداتی متفاوت از آرمان‌های آن دو دارند، داستان را خواندنی می‌کند. 
 
گوشه ششم عاشقی، مجموعه داستان‌های عاشورایی
کتاب «گوشه ششم عاشقی» سـه بخش دارد که در هر فصل، نویسنده داستان‌هایی را از دل پر پیچ و خم کوچه‌های تاریک و روشن بشریت بیرون کشیده است. این اثر به قلم سیدمحمد سادات اخوی نامزد دریافت جایزه کتاب سال در سال 1399 
بوده است.
 
یک دختر بی‌گوشواره
«یک دختر بی‌گوشواره» نوشته شاهین رهنما تاکنون به ‌عنوان اثر برگزیده بخش شعر کودک و نوجوان سومین دوره کتاب سال عاشورا و نامزد نهایی شانزدهمین دوره قلم زرین انتخاب شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه