اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی

حسینیه حرم

اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حرم مطهر امام رضا(ع) را اعلام کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد با بیان اینکه از ابتدای محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی در حال برگزاری است، در تشریح برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ویژه‌برنامه شب تاسوعا شنبه 15 مرداد از ساعت 19:30با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. وی افزود: آیت‌الله محسن کازرونی و سیداحمد حسینی خراسانی در ویژه‌برنامه شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) به سخنرانی می‎پردازند و در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.

مراسم روز تاسوعا
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد قرائت زیارت‌های امین‌الله، عاشورا و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت را از برنامه‌های پس از اذان صبح روز تاسوعا در حرم مطهر رضوی معرفی کرد.
وی در توضیح برنامه‌های عزاداری روز تاسوعا اظهار کرد: بخش نخست پس از اذان صبح با قرائت زیارت‌های امین‌الله، عاشورا و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت آغاز می‌شود و بخش دوم ویژه‌برنامه‌های عزاداری از ساعت 10:30 در رواق امام خمینی(ره) با مرثیه‌سرایی امیر عارف و مصطفی قاآنی آغاز می‌شود که در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی به سخنرانی و مقتل‌خوانی می‌پردازد. به گفته شریعتی‌نژاد در ویژه‌برنامه شب عاشورای حسینی نیز ‌که یکشنبه پیش از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، رواق امام خمینی(ره) میزبان عزاداران حسینی است. در این برنامه نیز آیت‌الله محسن کازرونی و سیداحمد حسینی خراسانی به ایراد سخنرانی و احمد واعظی به روضه‌‏خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

خطبه‌خوانی شب عاشورا
وی ابراز کرد: در شب عاشورای حسینی همچون سال‌های گذشته مراسم خطبه‌خوانی با حضور خادمان و تولیت آستان قدس رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر برگزار خواهد شد که پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و قرائت خطبه توسط امیر عارف، آقایان واعظی و نیکبخت به مرثیه‌سرایی 
می‎پردازند.

ویژه‌برنامه‌های روز عاشورا 
وی افزود: ویژه‌برنامه‌های عزاداری روز عاشورا نیز ساعت 10 صبح روز دوشنبه در رواق امام خمینی(ره) با روضه‌خوانی مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود. در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به سخنرانی و مقتل‌خوانی می‎پردازد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در شام غریبان سیدالشهدا(ع) طبق سنت هر ساله ویژه‌برنامه شام غریبان با حضور خادمان در حرم امام رضا(ع) و مراسم عزاداری پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌‏شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه