واگذاری غرفه‌های بازارچه مرزی بدون تشریفات به اهالی «زیرکوه»

خراسان جنوبی

واگذاری غرفه‌های بازارچه مرزی بدون تشریفات به اهالی «زیرکوه»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر فعال شدن دیپلماسی محلی برای احیای بازارچه مرزی یزدان در ایران و افغانستان تأکید کرد و گفت: با ترک تشریفات غرفه‌های مورد نظر به جوامع محلی در زیرکوه واگذار می‌شود.


به گزارش تسنیم؛ جواد اشرفی در کارگروه اقتصاد و معیشت مجمع مطالبه‌گران استان اظهار کرد: ما نباید خود را به بازارچه یزدان محدود کنیم. در این جلسات باید به معیشت مرزنشینان توجه شود، با وجود اینکه رونق بازارچه‌های مرزی در این خصوص بسیار مهم است، اما از 46 بازارچه مرزی کشور حدود 22مورد آن به دلایل مختلف تعطیل هستند.
وی اضافه کرد: از چهار بازارچه مرزی استان هم تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است و یک بازارچه نیمه‌فعال و دو بازارچه هم تعطیل هستند.
اشرفی با اشاره به اینکه برای احیای بازارچه یزدان پیگیری‌های زیادی در سطح ملی انجام شده، گفت: از احیای دیپلماسی محلی در دو طرف مرز ایران با افعانستان برای احیای بازارچه یزدان باید به خوبی استفاده شود. در سفر معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به استان اعلام کردیم برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور ایجاد گمرک در افغانستان آمادگی کامل داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با ذکر این نکته که نگاه دولت بر استفاده از بازار کشورهای همسایه برای دور زدن تحریم‌هاست، متذکر شد: در همین راستا خرده‌فروشی بازارچه ماهیرود باید در بازارچه یزدان هم انجام شود.
وی خواستار توانمندسازی مرزنشینان خراسان جنوبی شد تا با انجام این کار زمینه برای توسعه اشتغال در مناطق مرزی فراهم شود. بر همین اساس با ترک تشریفات غرفه‌های مورد نظر به جوامع محلی در زیرکوه واگذار می‌شود و مرزنشینان باید از انجام این کار استقبال کنند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه