تعیین‌30‌ اولویت سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی

تعیین‌30‌ اولویت سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تعیین 30 اولویت اصلی توسعه سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: این اولویت‌ها در زمینه‌های صنایع معدنی، صنایع فلزی و لوازم خانگی، خودروسازی، دانش‌بنیان و کم‌آب‌بَر است.


به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، امیررضا رجبی اظهار کرد: فرم‌های اطلاعات کامل اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری استان به سرمایه‌گذاران و نهادهای غیردولتی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود تا نسبت به سرمایه‌گذاری مناسب روی آن‌ها اقدام نمایند.
وی برخی از این اولویت‌ها را ساخت فراورده‌های نفتی تصفیه شده، ساخت وسایل نقلیه موتوری هیبریدی، ساخت قطعات و ملحقات وسائل نقلیه موتوری، استخراج کانی‌های شیمیایی و کود، استخراج معادن و فراوری سنگ‌های قیمتی، ساخت انواع الکتروموتور ژنراتور و ترانسفورماتور شامل مبدل‌های برقی (اینورتر و کنترلر) با اولویت توسعه واحدهای موجود و الکتروموتور پر بازده، ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی‌ها، عمل‌آوری و حفاظت میوه و سبزیجات ازفساد، ساخت محصولات غذایی به صورت دانش‌بنیان نظیر باکتری پروبیوتیک به عنوان مکمل دام، طیور و آبزیان نام برد.
در راستای جذب سرمایه‌گذار جدید، 807 فقره جواز تأسیس و طرح‌های توسعه‌ای  صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 231هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم بیش از 18هزار نفر صادر شده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه