ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه اول محرم

ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه اول محرم

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی جزئیات برنامه‌های دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.


حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر رضوی با مراسم اذن عزا و تعویض پوش ضریح مطهر و پرچم گنبد آغاز می‌شود، گفت: در طول دهه اول محرم برای بهره‌مندی عموم زائران هر روز سه نوبت در رواق امام خمینی(ره) مراسم سخنرانی و عزاداری تدارک دیده شده که نوبت اول از ساعت 4:30 تا 6 صبح، نوبت دوم از 10:45 تا 14 ظهر و نوبت سوم از 18:30 تا 22:30 با حضور مداحان مختلف برگزار می‌شود. افزون بر رواق امام خمینی(ره) در رواق دارالحجه، مسجد گوهرشاد و صحن قدس نیز ویژه زائران مراسم عزاداری و سخنرانی دایر خواهد بود.
وی ادامه داد: محفل «شیرخوارگان حسینی» جمعه 14 مردادماه از ساعت ۸صبح و محفل «احلی من‌ العسل» پنجشنبه 13مرداد از ساعت10 در رواق امام خمینی(ره) برپا می‌شود. همچنین در این ایام مراسم عزاداری ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س)، دارالحجه و دارالمرحمه پیش‌بینی شده که در این مراسم سخنرانان، قاریان قرآن و مرثیه‌خوان‎ها از بانوان هستند.
یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی تبلیغی این ایام، نشست‌های پرسمان دینی است که با موضوعاتی همچون «آثار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر»، «جوانان عاشورایی؛ غیرت، بصیرت، عوامل ریزش و رویش، ولایتمداری»، «عزاداری مطلوب» و «سیره امام رضا(ع) در زنده نگاه داشتن یاد و نام اباعبدالله(ع)» هر روز ساعت 18 در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
وی برگزاری حلقه معرفت به صورت شبانه‌روزی، عزاداری ویژه کودکان در رواق کودک، پاسخگویی به شبهات، برپایی میزهای خدمت به زائران، اجرای برنامه برای گروه و کاروان‌های زیارتی و اجرای مراسم عزاداری ابناء‌الرضا(ع) را از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه اول محرم برشمرد.  
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این ایام محافل قرآنی متعددی نیز در حرم مطهر برپا می‌شود گفت: کرسی‌های تلاوت هر روز پیش از نماز مغرب در دارالقرآن برگزار می‌شود. همچنین محفل قرآنی شب عاشورا دیگر برنامه قرآنی است که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد. شریعتی‌نژاد تأکید کرد: با همکاری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی محافل عزاداری حرم مطهر به صورت زنده از طریق رسانه‌های ملی و بین‌المللی و همچنین درگاه اینترنتی رضوی تی‌وی و فضای مجازی به آدرس razavi_aqr_ir پخش خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه