اذن عزا و روضه و ماتم گرفته‌ایم

آیین «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

اذن عزا و روضه و ماتم گرفته‌ایم

دیروز در آخرین روز ماه ذی‌الحجه، آیین «اذن عزا» همراه با مراسم تعویض پرچم گنبد منور رضوی و همچنین اهدای پرچم‌های عزا به هیئت‌های مذهبی سراسر کشور برگزار شد.


محمد توکلی معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی جزئیات برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه اول ماه محرم را تشریح کرد و گفت: حرم مطهر رضوی همواره الگوی برگزاری مراسم عزاداری صحیح است و بر همین اساس برای محرم امسال نیز برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متعددی پیش‌بینی شده است. وی افزود: برنامه‌های دهه اول ماه محرم در حرم مطهر از روز گذشته آغاز شد و در نخستین اقدام پس از آخرین نقاره‌زنی حرم مطهر پیش از شروع ماه محرم، به رسم ادب و احترام به سید و سالار شهیدان، تمامی ادوات نقاره‌زنی به مدت حدود دو ماه تا پس از ماه صفر جمع‌ شد.
گفتنی است در آیین اذن عزا، روز گذشته پرچم گنبد، پوش ضریح و گلدسته‎های حرم مطهر رضوی با حضور خادمان بارگاه امام رضا(ع) و با قرائت صلوات خاصه، مرثیه‌سرایی، عزاداری و سخنرانی تعویض شد و در ادامه نیز طی مراسمی با حضور مسئولان آستان قدس رضوی، خادمان و اعضای شورای هیئات مذهبی کشور، پرچم متبرک رضوی به ٨٠ هیئت مشهدی و ١٣٠ هیئت شهرستان‌ها اهدا شد. از ساعت 7 تا ٨ صبح امروز هم برنامه آیینی «صلا» اجرا می‌شود که در آن خادمان رضوی در بالای ١۴ گلدسته حرم مطهر حضور می‌یابند و اعلام عزای عمومی می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه