عرض ارادت به ساحت علوی در جوار حریم رضوی

رویداد بین‌المللی از «غدیر تا عاشورا» برگزار شد

عرض ارادت به ساحت علوی در جوار حریم رضوی

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، رویداد بین‌المللی ادبیات و هنر «از غدیر تا عاشورا» در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد. 


در این رویداد که با محوریت تأثیر آموزه‌های فرهنگ غدیر در آثار ادیبان، اندیشمندان و هنرمندان کشورهای اسلامی و غیراسلامی برگزار شد، جمعی از چهره‌های برجسته حوزه ادبیات و هنر ادیان و مذاهب ملل مختلف در تالار اجتماعات شیخ طبرسی(ره) ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس حضور یافتند. 
امیرمهدی حکیمی مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: توجه ملل، اقوام و ادیان مختلف به خاندان پاک پیامبر اکرم(ص) از زندگی و سخنان بی‌مانند این بزرگان سرچشمه می‌گیرد. 
وی با تأکید بر اینکه محبت به مردم در رفتار و گفتار خاندان عصمت و طهارت(ع) بوده است، افزود: انسان‌های بی‌شماری در میان ادیان، اقوام و ملل مختلف محبت و علاقه به این خاندان را در درون خود پرورانده‌اند. چنان که شاعران، ادیبان و هنرمندان بسیاری در مدح و رثای این خاندان به خلق آثار پرداختند. حجت‌‌الاسلام محمدرضا زائری دبیر ششمین همایش بین‌المللی «باران غدیر» نیز ضمن قدردانی از مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بیان کرد: گزاف نیست اگر ادعا کنیم بیشترین مدح و ستایش تاریخ بشر متوجه حضرت علی(ع) بوده است. 
وی با بیان اینکه همایش باران غدیر در طول 6دوره گذشته میزبان هنرمندان، ادبا و اندیشمندان مختلف بوده است، افزود: هر یک از ادیان، طوایف و مذاهب مختلف کوشیده‌اند حقایق نورانی شخصیت خاندان رسالت از جمله امام علی(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را به زبان‌های مختلف عرضه کنند.  در ادامه «اخلاق آهن» استاد، محقق و شاعر ، «سامی سارنگ» شاعر و استاد دانشگاه هر دو از هندوستان،«صالح هواری» شاعر فلسطینی مقیم سوریه و «هیلانه عطاءالله» شاعر اهل سوریه شعرخوانی کردند.
«طلال بیطار» هنرمند حوزه هنرهای تجسمی از سوریه، «آنتوان بارا» نویسنده و پژوهشگر اهل سوریه و مقیم کویت و «النا لاویان» پژوهشگر و شاعر کلیمی ایرانی نیز در این مراسم درباره برخی صفات و ویژگی‌های رفتاری و گفتاری حضرت علی(ع) سخنرانی کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه