کاهش نرخ بیکاری در سمنان

کاهش نرخ بیکاری در سمنان

سمنان  

 سرپرست معاونت‌ هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: استان سمنان برای نخستین بار طی دهه اخیر، نرخ بیکاری 1/6درصد و زیر ۷ درصد را تجربه کرد که بسیار ارزشمند است.


محمدرضا صادقی با حضور علی حسین شهریور؛ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابراز کرد: رویکرد فعال و پیشتازانه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حوزه مهارت آموزی، توانمندسازی و توسعه کارآفرینی امری حائز اهمیت و ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال در استان سمنان پرداخت شد، افزود: ۲۳۳ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی، ۴۱ میلیارد تومان مشاغل خانگی و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل به متقاضیان پرداخت شد.
سرپرست معاونت‌ هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: تثبیت اشتغال یکی از دغدغه‌های ما در سطح استان است که به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته و نیازمند توجه و ورود شورای مهارت است.
صادقی ابراز کرد: استان سمنان یکی از استان‌های پیشرو و موفق در حوزه دانش‌بنیان است و باید از ظرفیت‌های این حوزه در راستای توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال بهره‌گیری کرد.
وی با بیان اینکه استاندار سمنان اهتمام ویژه‌ای برای احیای واحدهای راکد در استان دارد، گفت: با ۴۰ واحد تولیدی احیا شده در ۱۰ ماه سال گذشته، ۹۷۳ فرصت شغلی جدید برای استان فراهم شد.
صادقی افزود: استان سمنان رتبه دوم تعهد اشتغال کشور را در سامانه رصد اشتغال با تحقق ۴۵درصد تعهدات شغلی به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه