یک چهارم ازدواج‌ها در خوزستان به طلاق ختم شد

یک چهارم ازدواج‌ها در خوزستان به طلاق ختم شد

خوزستان  

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: بر اساس آمار، سال گذشته یک چهارم ازدواج‌های صورت گرفته در استان خوزستان به طلاق ختم شد که این موضوع نگران کننده است.


پرویز امیری بیان کرد: سال قبل ۴۰ هزار و ۳۹۲ ازدواج در استان خوزستان ثبت شد که ۳۷ هزار و ۲۹۶ مورد آن شهری و 3 هزار و ۹۶ مورد روستایی بود. وی افزود: در همین بازه زمانی ۱۰ هزار و ۲۴۸ مورد طلاق صورت گرفت که ۹ هزار و ۶۹۳ مورد شهری و ۵۵۵ مورد در مناطق روستایی این استان بود. معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: شهرستان اهواز با ۱۲ هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج و 3 هزار و ۷۱۹ مورد طلاق بیشترین آمار را بین شهرهای استان در سال گذشته داشت.
وی افزود: عمده مشکل جوانان در مسیر ازدواج، بحث اشتغال و مسکن است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. همچنین میزان تسهیلات ازدواج باید افزایش یابد و به آسانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
امیری گفت: متأسفانه خیلی از زوج‌های جوان آگاهی کاملی نسبت به زندگی زناشویی نداشته و از مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج کمتر بهره می‌گیرند. به همین دلیل هر اختلافی که بین دو طرف ایجاد شود، سریعاً به درگیری و تنش کشیده می‌شود.
وی عنوان کرد: بنا داریم از ظرفیت خانه‌های جوان جهت استقرار کادر بهداشت و خدمات‌رسانی به مردم استان استفاده کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه