مهارت‌آموزی نقش مهمی در کاهش کولبری دارد

مهارت‌آموزی نقش مهمی در کاهش کولبری دارد

کردستان  

 معاون عمرانی فرماندار بانه با اشاره به اینکه کولبری، اشتغال ناپایدار است، گفت: یکی از مسائل مهمی که موجب افزایش پدیده کولبری شده نبود مهارت‌های حرفه‌ای است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب کاهش پدیده شوم کولبری می‌شود. خالد عزیززاده در جلسه شورای مهارت شهرستان بانه با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در کاهش بیکاری اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان بانه در مرز واقع شده پدیده کولبری شکل گرفته و افراد زیادی از این راه کسب درآمد می‌کنند.
وی اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی تاکنون در جامعه آن‌طور که لازم است نهادینه نشده و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها انتظار دارند در ادارات دولتی به کارگیری شوند و بر همین اساس دنبال مهارت‌آموزی نیستند. رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان بانه نیز با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر سبب شده بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و آموزشی متضرر شوند، گفت: باید برای جبران خسارت آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی اقدامات و برنامه‌های حمایتی اجرا شود.
آزاد دولتی افزود: در بسیاری از شهرها مراکز مدیریت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها اجرا شده که با توجه به توان دانشگاه‌های بانه نیز این طرح اجرا می‌شود و یکی از اهداف اجرای آن هم مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست.
وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث مهارت‌آموزی، آموزش نیروی انسانی در کارخانه‌های صنعتی و تولیدی است که باید در این زمینه نیازسنجی شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه