اعتبار احیای دریاچه ارومیه استانی شود

اعتبار احیای دریاچه ارومیه استانی شود

آذربایجان‌ شرقی  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان ‌شرقی گفت: معتقدم ستاد احیای دریاچه ارومیه باید در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی تشکیل و اعتبارات احیا نیز استانی شود تا قدرت و دقت اجرای پروژه‌ها بالا رود.
محمد فرشکاران با بیان اینکه دریاچه ارومیه یک موضوع اساسی و حیاتی است که حیات منطقه و کشورهای همجوار تحت‌الشعاع این موضوع قرار دارد، گفت: احیای دریاچه ارومیه را از درجه اهمیت ساقط نکرده‌ و نخواهیم کرد.
فرشکاران با اشاره به فعال بودن ۱۸ پروژه در استان آذربایجان مرتبط با احیای دریاچه ارومیه، گفت: اعتبارات این پروژه‌ها در سفر رئیس جمهور به استان در حوزه آب و فاضلاب مصوب شده است.
وی به اجرای پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز، تکمیل تصفیه‌خانه‌های تبریز، آذرشهر و ملکان و انتقال پساب‌های آن‌ها با دبی مشخص به صورت مدام به دریاچه اشاره کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان ‌شرقی خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگر ساخت تونل انتقال آب زاب به دریاچه است که باید به سرعت تکمیل شود و انتقال آب از طریق این تونل به صورت دائمی اتفاق افتد.
وی گفت: پیگیری جذب اعتبارات مصوب، مهم‌تر از تصویب اعتبارات است و باید تلاش کنیم اعتباراتی که در قالب‌های مختلف برای استان تخصیص می‌یابد به صورت کامل جذب شود.
وی ادامه داد: پروژه‌های اولویت‌دار سفر ریاست جمهوری مربوط به حوزه‌های برق، آب، راه و مسائل فرهنگی است که در این ارتباط مبادله موافقت‌نامه‌ها به سرعت باید انجام پذیرد و کارها پیش رود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه